Viser opslag med etiketten Hilsen Suresen. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Hilsen Suresen. Vis alle opslag

lørdag den 6. august 2016

Der kunne skrives tykke bøger om.. (part #4)

.. hvad jeg ikke forstår. Der er der selvfølgelig ingen, der orker at læse om, men det kan jer der kommer her forbi, altså ikke helt slippe for. 


Jeg har meget svært ved, at forstå.. 

.. video-blogs - vlogs? Bliver så pinligt berørt, hver eneste gang, at jeg har forsøgt mig med at se dem. Tror det er det skrevne medie, som tiltaler mig ved blogs. 

.. pandekager,  dougnuts, vafler osv. Det er jo stegt dej? Er det virkelig så lækkert?

.. at folk kan blive vilde af begejstring over 'Ugens mand' eller hvad nu det hedder ovre hos den ellers tiltalende MM. Føler det er en eller anden bizar version af 'side9-pigen'? Måske er jeg bare gammel. Og sart. 

.. hvor glad solskin gør mig. Det er decideret fjollet. 

.. at jeg aldrig bliver bedre til det der med grammatik. Hvornår lærte I andre det? Er det mon for sent for en snart 30 årig, uden skyggen af engagement og interesse?

.. hvordan jeg skal få plads til alt i flyttekasserne i mine skuffer og skabe. 

.. Pasta. 

 - K

Trang til mere brok? Tjek 1, 2 og 3 ud.

onsdag den 11. marts 2015

Nedlagt


Jeg er i total undtagelsestilstand. Min krop er blevet angrebet af influenza. Ikke bare sådan lidt forkølelse krydret med ondt i ørerne. Ægte fucking influenza. Og jeg er tydeligvis ikke i stand til, at tage det pænt. De første par dage var jeg slet ikke i stand til andet end, at have gåsehud, klapre tænder og svede mig igennem adskillige sæt tøj. Nu er jeg i det mindste begyndt, at være noget der minder om levende. 
Kæft, hvor kommer den slags bare altid ubelejligligt. Har jo for høvled ikke tid. 

Nu vil jeg tilbage under dynen - har en ører/mave/hals/hoved-pine, som skal passes.

tirsdag den 13. januar 2015

Der kunne skrives tykke bøger om.. (part #3)

.. hvad jeg ikke forstår. Der er der selvfølgelig ingen, der orker at læse om, men det kan jer der kommer her forbi, altså ikke helt slippe for. 



Jeg har meget svært ved, at forstå..

.. det morsomme ved udklædningsfester?

.. hvorfor alle ikke fuldstændig forelskede i Vince Vaughn?

.. makrel på tube? 

.. hvordan jeg altid kommer bagud med alt? Synes faktisk jeg gør mig umage. Nogen gange. Okay, det er nok alligevel løgn.

.. hvorfor folk altid skal være så hidsige over, hvad andre gør på internettet? Det er som at de ikke fatter, at man bare kan lade være med, at glo på det.

.. hvor alt roddet i mit hjem kommer fra?

.. hvorfor folk gider at lytte til radio?
  
.. hvorfor jeg er blevet ramt af skriveblokade lige nu hvor, at jeg faktisk har lyst til at skrive?

lørdag den 15. november 2014

Top 5 på en lørdag.



Mega nice:

At det er lørdag! Og at jeg ved, der venter en skøn, sjov og dumsmart tomands-brandert med byens bedste Kit senere. Kan nærmest smage rødvinen allerede.

Et kilo svinefars til 20 kroner i Kiwi - frikadellefest commin' up!

Udgivelsen af den nye Sophie Kinsella bog - skal SÅ meget have den. Elsker, elsker letkøbt chicklit i alle afskygninger, men Becky Bloomwood er virkelig højt på listen over favoritkaraktere.

November-vejret - igenigen. Men seriøst - vi plejer at stå til sne over begge næsebor på det her tidspunkt. Og pt har jeg kun en vindkold-oktober haft varmen sat til, og endda kun i stuen - EN dag! Og der er hverken købt årlige fingervanter (smider altid det lort væk) og vinterjakken hænger stadig urørt hen, mens forårsjakken griner hånligt, når jeg iklæder mig den gang på gang. Please, lad det fortsætte bare lidt endnu.

Person med giga-fyldt indkøbsvogn, lader tre-tings-mig komme foran i køen, lige i ulvetimen. Det er sgu sødt.





Knap så nice:

At åbne vinduet, og skue ondt ned på håndværkerne der arbejder (læs: hamre, bore, banker) dagen lang, og hører sætningen: "Men jeg tager hjem nu - men jeg møder ind kl. halv syv imorgen - vi ses." ARGH! Nej, du gør ej. Du falder på vej til bilen og forstuver din ankel, gør du!

Ordet "mumsfilibaba" - kan nærmest mærke mine tæer krumme sig flere skostørrelser mindre, når folk siger det.

Når mit begrænsede kanal-sæt, vælger fredag aften at lade mig vælge mellem "Yatch Party", "Station 2" og en thriller om lejemordere, da jeg kom hjem fra aftenvagt. Godt, man da har en DVD. Krummerne for the win!

Folk uden cykellygter - jeg dør sgu af skræk på deres vegne. 

At bruge en aftenvagt på at skrubbe en 183 høj, fysisk mobil mand for diarre... samt hele hans kunstneriske bemaling af seng, sengetøj, badeværelse. Var lidt i tvivl om, om jeg skulle bunde håndspritten eller tage bad i den bagefter. Nå, hva' fa'n - det styrker vel immunforsvaret med lidt bakterier, gør det ikke?


tirsdag den 4. november 2014

Manglende instagram-viden..



Vi har været på instagram knap et år nu. 
Vi er begge helt vilde med mediet og nyder at følge med hos en masse forskellige brugere. Det er en utrolig hyggelig tidsrøver, som vi begge bruger flittigt flere gange dagligt. 
Der er dog et par ting, som jeg har undret mig over, siden vi er startet op..

 - Hvad er #tagsforlike?

 - Skal #DulleMedMuller forestille, at være morsomt?

 - Hvorfor bruges der tags, som ikke har noget med billedet at gøre?

 - 'Skal vi følges'-kommentarer - forstår ikke om der er nogen, der vælge at følge brugere pga. personlig anmodning og ikke på grund af oprigtig interesse?

 - 'Tak for likes' og så et billede af en person, som har like 60 billeder hos brugeren - Er det virkelig fedt?

 - .. Og hvad fanden betyder det, når man skriver 'first like'?

onsdag den 10. september 2014

Hvorfor siger I.. #3

Her kommer der endnu en omgang af ord og vendinger, som vi ikke forstår. Kom endelig med svar, hvis du har nogle og ellers er du velkommen til bare at brokke med.

.. "på drengen"?
Der er stil på drengen, der er farver på drengen osv. 
Hvilken dreng? Hvorfor? Det lyder så skrækkeligt.

.."*indsæt valgfri tillægsord*-type"?
Sød type, træt type, nedern type osv. Skulle det nu være morsomt?

.. "en på go'daw'en"?
Det var da det mest bizarre. Forstår da godt hvad der menes, men ikke hvorfor.

.. "det er godt til mig/os/dig"?
Det lyder bagvendt og skurer i ørerne. 

.. "smuksak"?
Det lyder altså så sådan lidt småklamt. Som om, at dem der siger det altid ånder tungt og taler med raspende stemmer. 



.. har du lyst er der mere brok her & her.

lørdag den 23. august 2014

Der kunne skrives tykke bøger om..


.. hvad jeg ikke forstår. Der er der selvfølgelig ingen, der orker at læse om, men det kan jer der kommer her forbi, altså ikke helt slippe for. 



Jeg har meget svært ved, at forstå.. 

.. hvorfor man ønsker, at blive Danmarks skønneste grill-par?

.. hvor tiden bliver af? *mimre mimre*

.. om det er virkelig er mod man mangler, når man ikke ønsker at deltage i programmet 'lad-15-kendte-gøre-hvad-de-har-lyst-til-i-dit-hjem-uden-din-indflydelse". 

.. Hvordan man kan komme til, at købe hvidvin? 
Min vintørst have blændet mig kortvarrigt. 

.. folks pludselige fascination af Robin Williams.

.. Hvorfor der ikke er nogen, som bringer brie ud?

.. hvordan jeg har mistet min inddørsplante-mojo? De dør pludselig fra en side af.

..  Hvordan at skulle tage en indkøbskurv i Aldi, kan resultere i en ufrivillig 'negleklipning' på  det meste af højre hånd?

.. hvorfor man ikke bare en dag vågner op og er voksen?
Ved ikke om, jeg kan mande mig op til opgaven på egen hånd. 

.. Ferskners livscyklus. Det ene øjeblik er de hårde som sten og uspiselige - de næste øjeblik er de mugne og uspiselige. Meget svært, at holde trit. 

torsdag den 1. maj 2014

Drik en øl for mig..


.. for det eneste røde flag, jeg får mulighed for at se smælde, er Super Brugsens, som gjorde sig til i vinden her til morgen. Jeg skal nemlig (for første gang i.. ja, 8 år?) ikké ned i Kildeparken, med de andre socialister og drikke en øl i solen; næ, jeg skal lave skolearbejde og på job. Voksenlivet er sgu ikke altid en fornøjelse.
Gudskelov står den på weekend, forsinket-1.-maj-fejring, og rødvin på Kit's altan i morgen, så helt snydt bliver jeg ikke. 

Glædelig 1. Maj til dig!

onsdag den 12. februar 2014

Agurketid, part 2, om fornuft og hykleri.



Ja, i mit tilfælde ikke sådan generelt - men tilgengæld på det arbejdsmæssige plan. Som tilkaldevikar, er man jo ikke lige sikret faste vagter, og de sidste 2 uger har personalet, af uransaglige grunde, altså holdt sig glade og sygdomsfri i hjerneskade-plejen. Ikke ligefrem noget jeg bifalder, når det betyder jeg ingen job får.(Særligt ikke den del med at sidde og glo på sin mobil til kl. 15, de dage man har tilmeldt sig, i håbet om at de kontakter en, er særlig inspirerende.)

Men så lige for lidt siden, bippede der to sms'er ind! "Jordskredssejr", tænkte jeg - "to vagter på et velkendt sted, både fredag og lørdag!" Og så kommer antiklimakset... For hvem i alverden gider egentlig på job i sin weekend, efter en uge med gruppearbejde og valgfag? Ikke mig. Nå, der er intet så galt, det ikke er godt for noget - lørdagstilæg er ikke at kimse ad. 
Og jeg skal heldigvis familiehygge med alle de søde, til fødselsdagsfest på søndag.

fredag den 31. januar 2014

Ubegribeligt

Kender du ikke de der ting, som du føler at alle andre er begejstrede for, men som du har meget svært ved se det gode i? 

Jeg synes listen er lang, men her kommer der lige et par stykker.



Hvorfor er det lige at folk:

... Spiser pasta? Det er som en sær form for melboller/kogt franskbrød. 

.. Elsker sne?

.. Spise de der ækle små franske kager i friske farver? Jeg ved de er smukke, men det er jo som at spise en lille klump smør med glasur på.

.. Lytter til det der afskyelig musik, som kun består af lyde og ingen sang? Jeg visner, så snart det går igang. 

.. hader så meget på brød? Er det virkelig djævlen? Jeg kunne ikke leve uden.

.. synes at Kubusstagerne er dekotrative? De falder aldrig i min smag.

... bliver ved med at se X-factor, Paradis Hotel, Big Brother osv.? Hvis folk stopper med at se det, stopper de sikkert med at sende det. 


Har I nogle bud? Hvad kan I ikke lide, som de fleste andre elsker?


mandag den 27. januar 2014

Perspektiv på tilværelsen - en kur mod snehad.





Brrh, med det vejr de varsler de næste dage, er der vist kun en rigtig ting at gøre. Nemlig at læse "Den Lange Vinter", som er sjette bind i Det Lille Hus På Prærien serien. 

Ligesiden jeg var barn, har jeg elsket de bøger, men særligt denne fortælling, har en speciel plads i mit bog-hjerte. For hver vinter, hvor jeg har været træt af sne, sjap og kolde tæer, har jeg genlæst denne bog - og pludselig, når man får tingene sat i perspektiv, er det hele ikke så slemt.

Tænk, at havde syv måneders vedvarende snestorm, i en lille landsby, hvor at fødevarene langsomt slipper op. At vågne op med is på dynen, bruge dagen på at sno hø-briketter til blodet springer af de frosne hænder, og male korn i kaffemøllen til brød, mens man venter i månedsvis på godstogene kan komme frem fra Tracy. I syv måneder. Jøsses. Ja, så er det her vejr jo det rene ingenting. Og det mest imponerende er jo, at humøret bliver holdt højt, hele vejen igennem bogen, selvom fortællingen langt fra er rosenrød. Jeg havde nok skudt mig selv, efter den første måned.
Det er altså lidt fantastisk, som mennesket kan tilpasse sig. Og med en kop varm, hjemmelavet kakao og sådan en bog, kan sneen jo synes helt hyggelig. Med lidt god vilje, hvertfald.

Hvad er jeres trick, når I får ondt af jer selv, her i vinterkulden?

søndag den 29. december 2013

Antivoksen Disneyglæde og et truende voksenglimt.


Jeg var jo så heldig, at få foræret en billet "Den Lille Havfrue"-musicalen i julegave, og har praktisk taget haft "Havet er skønt" lige siden. Igår blev der så bestilt biletter til premieredatoen i Operaen, og planen er, at tage en lille miniferie i KBH, når tiden er. Kæft, jeg glæder mig!

Jeg døde dog næsten af skræk, da jeg hørte mig selv sige: "Det passer sgu også fint med d. 17 juli. Så er det lige et par uger siden, at bacheloren er ude af verden og man er rigtig ferie-klar".
For føj, hvor var der så pludselig altalt for kort tid til, at jeg er færdiguddannet. Brrh. Livet som slacker studerende, skal altså ikke allerede slutte nu, synes jeg; det der "fornuftig-23-årig-voksen-med-en-37-timers-stilling" er jeg ikke lige klar til. Som i overhovedet ikke. (Eller rettere A-kasse-og-aktiverings-livet, som det nok først og fremmest bliver.)
Næh, så da virkelig ellers tak.

Godt, man kan se frem til, en meget anti-voksen og skøn tur i Operaen også! 

torsdag den 12. december 2013

Hvis jeg var karma..


Opfyldte juleønsker, flere fridage og friskkværnet kaffe til:

Alle der udøver almindelig høflighed - det gør mig altid glad.

Kirsebærsauce. Det er og bliver noget af det yummeste der findes.

Folk som tilbyder, at jeg må vente med at afdrage på min nye skænk, til at det bliver januar.

Nissen. Hun har virkelig lagt sig i selen mht. gaver i år.

Vedkommene der har været så dristig, at sætte en el-kedel ulovligt op på skolen. Løber nu aldrig tør for kaffe.




Hullede strømper, glatte trapper og betændte neglerødder til:

Dem som ikke selv kan regne ud, at de skal rejse sig for gangbesværede mennesker i bussen.

Folk der slingre rundt midt på cykelstien. Hele vejen hen ad Østerbro.

De forældre som insistere på, at deres lille langsomme barn bare skal ligge samtlige 64 vare op på båndet, mens jeg står i køen bag dem, og er frygtelig tissetrængende. *Hun skal jo lære det, og så er det jo hyggeligt* - NEJ.

Cykler der mener, at det er okay, at punktere for anden gang på en uge. 

Dem som mener, at gaver og jul er grådighed, og ikke et udtryk for hygge, glæde og omsorg i sammenspil med dem man holder allermest af. 

Den idiot, som er mig, der konsekvent hælder kaffe ud i min taske. For helvede, hvor er jeg irriterende nogen gange.

onsdag den 20. november 2013

Onsdag

Du ved det ikke er din dag når:

.. du vågner klokken 05.17, men ikke kan tillade dig at sove videre, fordi det viser sig, at din telefon endnu engang ikke vil modtage strøm og din alarm derfor ikke virker.

.. Når der er så koldt i din lejlighed, at du overvejer om der seriøst er rim på oversiden af din dyne.

.. Når det første ord du hører nogen sige er 'moderkage-sushi'.

.. Når din medbragte kanelkaffe er iskold når du ankommer til skolen, fordi du har valgt at hælde den i en gammel drikkedunk i mangel på bedre.

.. Når det føles som om, at der stadig er ubegribelig længe til klokken 15.30.

torsdag den 14. november 2013

Ved du godt..



.. at imorgen begynder weekenden? 

Nøj, hvor jeg glæder mig. Det der Modulopstart, er ikke lige mig - nænej, Modul-ferie tilgengæld, var meget mere min stil. 
Men nu skal jeg atter stå op til mørke på cykelstien, den ækle "jeg-sutter-i-vandhanen-fysioterapeut" i studie-køkkenet, og toiletbræt på fælles-badeværelserne, som af ukendte årsager aldrig er slået ned. 
Og well, grunde til at brokke sig er der nok af - mon ikke det går det hele alligevel? Jeg skal bare lige igang igen. Og hey, der er jo allerede fredag i morgen, og det bliver alt for skønt.
Mig og Kit skal som altid spendere aftenen sammen med en flok øl, lækker mad og høj musik, så jeg glæder mig allerede. 

God torsdag til dig!

tirsdag den 12. november 2013

Karma.





Highfive, kage i kaffepausen og småpenge på vejen til: 


  • Damen der bankede på prøverummet, og gav mig min tabte vante - der blev blæsevejrs-turen hjem reddet, med stadigt varme hænder på styret.
  • Moren, der sammen med sit barn på cykel-barnesædet, højlydt sang "hjulene på bussen drejer rundt-rundt-rundt" hele vejen ned af Hadsundvej. (Har haft den på hjernen lige siden.)
  • Cykelmanden, som ganske uden at kræve penge, hjalp en sølle, inkompetent studerende med at få sin kæde på, 10 minutter inden, hun skulle møde på nyt job (læs: mig). 




Tørre tæsk, p-bøder og influenza til: 


  • Folk der har en trang til at gå afsindigt langsomt på fortovet, kombineret med ligeså stor trang til, at gå på midten af det. Tager snart riffel med i gågaden.
  • Ung hooligan, som vredt og højlydt insisterede på kasseåbning, da der var "hele" tre mennesker foran ham foran i Faktakøen (tilsyneladende så, at han kunne ondulere sin cultshaker hurtigst muligt).
  • De abekatte, der smadre et utal af flasker på Aalborg's cykelstier. Man skal sgu køre zigzag, mellem glasskår og McD-poser gennem hele byen, efter hver weekend. Er pant gået af mode, eller hvad?


Er der nogle, du vil tilføje til karmalisten?

mandag den 4. november 2013

Hej uge 45!


Denne uge bliver herre lang, og jeg er ikke ligefrem begejstret. Har en masse arbejde, skole og skolearbejde foran mig. Men mandag er næsten altid den værste, håber jeg, så nu kan det vel kun gå fremad. Eller i det mindste bare hurtigere end sædvanligt. Man har jo lov at håbe. 

lørdag den 19. oktober 2013

Hvorfor siger I... #2

Her kommer der endnu en omgang af ting, som vi ikke forstår. Kom endelig med svar, hvis du har nogle og ellers er du velkommen til bare at brokke med. Sidste gang var der i hvert fald nogle stykker, som også havde nogle hade-fraser eller ord, som vi kunne nikke genkendende til. 





.. "Lille Q, var bare total skør i dag!".
Folk med dejlige børn, med flotte navne, som alligevel insisterer på at kalde deres barn udenlukkende ved forbogstave. 'Lille A', 'Lille C', 'Lille O' osv. Hvorfor er det sødt? Enlighten us, please!

.. "King har valgt film/læser i et blad/er skuffet over at 'mor' fylder i sofaen.."
Vi ved jo alle godt, at King er en hund og derfor ikke fatter en skid af alt, det du foretager dig. Og nej, det er ikke morsomt. Hverken sætningen, eller ikke billedet af hunden, med dvd'en placeret ved siden af dens pelsklædte korpus..

.. "Jeg har: Aldrig røget.✔ Aldrig brudt loven.✔Aldrig drukket alkohol.✔ Aldrig kørt to på en cykel.✔ Aldrig fået en bøde.✔ Aldrig prøvet at slås.✔ Aldrig kysset.✔ Aldrig haft sex✔. Er 100% englebarn.✔ Hvis du tror jeg lyver så tryk 'synes godt om'. Sæt den på din status og se hvor mange der tror du lyver.."
Kombinationen af at være humorforladt og have en trang til, at pointere, at man altså "er lidt af en crazy badgirl", er bare ikke charmerende. Tværtimod.

.. "Nimmernutten, Så hut jeg visker, Hele moletjavsen, Good-Beirut" m.v.
At det er en form for ordspil, er nemt at se, men hvilken del af der er morsomt, er noget nær umuligt at få øje på.

.. "Jeg synes bare *indsæt en film/serie/person/stilart* er bare total 'nøjer'n'.. "
Altså nej. "Nøjeren" kommer af ordet "paranoia" og staves derfor for det første absolut ikke med "ø". Og hvordan en film kan opføre sig paranoid, har vi virkelig ingen forestilling om, hvordan skulle ske.

.. "Fadbamser, pillerpaller, øllebøller" m.v
Øl-slang af værste skuffe. Det lyder som en trucker, der ønsker sig en chihuahua, men har valgt at navngive sin kasse med Tuborg i stedet. Føj. Hvis det er, så sig nu bare "bajer" for helved.

lørdag den 24. august 2013

Hvorfor siger I... #1

Billede

.. "Jeg får pres" 
Betyder det at du skal føde?

.. "Jeg har det stramt"
Endnu en skræv-reference. Hvordan er det liiige man har det stramt, sådan fysisk eller hvordan?

.. "Bum!"
Ja, hvorfor? Er det eller uklart for dig selv (eller andre), hvor vidt du rent faktisk afsluttede den sætning du lige sagde, hvis du ikke tilføjer Bum! som et 'morsomt' punktum?

.. "Pærselle" istedet for persille.
Eller "kardemåmme"  fremfor kardemomme? Eller "krødderier" nu hvor det nu rent faktisk hedder "krydderier", med et ganske almindeligt y? Det er jo ikke til at se et afsnit Masterchef, uden at skulle krumme tæer omtrent titusinde gange, over vokal-forvirrede sjællændere. Lærer de ikke bogstave-lydene i skolen, på de kanter, eller hvordan?

onsdag den 14. august 2013

Gad vide..


... hvad det passende ansigtsudtryk er, når man får at vide, at ens husleje pr. 1 januar stiger med 1400 kr.?
Jeg så hvertfald ikke sådan overlykkelig og ekstatisk ud, vil jeg sige. 
Godt, man har tillusket sig et studiejob!