torsdag den 10. august 2017

Forelsket

Livsforelsket, om man vil. Sådan skrev jeg sidst, at jeg besøgte dette fine feriested et par dage, tidligere på året. For det kan åbenbart et eller andet, det der med at være i sommerhus. Skrue ned for alt der hedder hverdag og ansvar, og op for alt der hedder frihed, langsomlighed, frisk luft, kys og stilhed. 
Jeg bliver underligt sorgløs, når jeg sådan er afsted. Det er som om, at jeg ikke rigtigt findes i virkeligheden, og derfor kan slappe af på niveau, som jeg er sikker på, at jeg vil have fundet ulidelig, hvis det var blevet beskrevet for mig. 
For jeg er jo egentlig ikke sådan et sommerhus-menneske. Det er ikke noget, som vores familie har praktiseret igennem min barndom. Kun en enkelt gang er det blevet til, at det lyder til at have været lidt af et mareridt, når vores forældre fortæller om det. 
Men man kan vel lære hele livet, og hvis alt går vel, har jeg snart lært at være i sommerhus mere end bare et par enkelte dag.
Simpelt, men sandt. Og jeg er faktisk lidt imponeret. Jeg har aldrig haft det godt med, at være spærret ind i et hus, uden udsigter til at skulle derfra lige om hjørnet. Men lige nu er det intet problem. 

Jeg vil smutte ud og nyde nuet, og det faktum at det godt kan lade sig gøre, at blive nyforelsket i livet for en stund.

 - K

Ingen kommentarer:

Send en kommentar