lørdag den 25. april 2015

Arbejdsweekend tilsat et gran af pep.


Nå. Så blev det sgu en festlig lørdag. 

Er lige kommet ind af døren efter halvkaotisk aftenvagt, med bortløbende borgere, manglende mad i følge madplanen, sygdom i personale (dvs. vikarbooking-helved og aaal' få hænder til arbejdet) og borger-gruppe (dvs. diarre.. Og mere diarre), glemte piller, personalebiler ude af stand til at køre og et fælles-intra der var nede 80% af tiden. Så langt så godt - det tog vi på rutinen. Og jeg fik mig endda et lift til Aalborg - så  ingen klager der i hvertfald. 

Men da jeg blev sat af i regnen, for at tage cyklen det sidste vej hjem, var der alligevel lidt ekstra underholdning i ærmet fra det høje! 

Så hermed Top 3 over mindesværdige ting jeg når at opleve på hjemturen på cykel:

1) Opdager min cykelkurv er blevet bøffet. I det mindste ikke mine lygter denne gang. But still. Idioter. Håber de var fulde og havde det sjovt imens, i det mindste. 

2) Observere dame på 65+ i kørestol, drikke vin direkte af flasken på vej ud af Jomfru Ane gade med syngende stol-skubber og "drik ud Lotte!" råbende ven som selskab.

3) At blive påkørt, af alkoholiker uden lys, men med bræk på jakken, gennem Østre Anlæg. Godt, han kun liiige fejede mod mit baghjul - han lugtede ikke som en, man ville have lyst til at lege bunke med på våd grussti. Ydrks! 

Jo-joooh! Festligt, ikke sandt? Hvem siger arbejdsweekend er kedeligt?


Men nu (!!) står den heldigvis på snolder og film - i sengen sgu. Mon Brugsen vidste hvad type vagt, det skulle blive, da de havde 3 marcipanbrød for 2's pris, tidligere idag?
Jeg er i hvertfald SÅ klar, på at gå om bord i dem alle under dynen straks. 

God weekend til jer! 

3 kommentarer:

  1. Ja, det lyder som en skøn vagt. Og det lyder også ret bekendt for mig ( desværre ) efter at have arbejdet på en sengeafd i en del år. Godt du havde de der marcipanbrød ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der sker sgu noget når man arbejder med mennesker - hurra for marcipan :D

      -Anne

      Slet
  2. Haha, ja, det synes jeg altså også! Godt man var forudseende.

    - Anne

    SvarSlet