torsdag den 29. september 2016

Feriedagbog Hamburg, 4. og sidste dag:

Kl. 11.22 var vi ude af fjererne og havde tjekket ud fra hotellet. Turen gik mod havnen, og på vej derned stødte vi på Sct. Michael kirken, som var ligeså pæn, som rygtet lovede.

Vores næste pitstop blev på en lille portogisisk diner, for vi var noget koffeinhungrende da klokken slog 11.45.

(Så der var ingen klager, da der blev serveret den lækreste, nymalede espresso).

Efter morgenkaffen gik vi på jagt efter et billigt morgenmadsalternativ, for spise i solen ville vi, og kl. 13.14 sad vi der.

.. Med udsigt til mennesker, vand og både i massevis.

Kl. 15 fik vi også æren af vores egen rundfart på de mange kanaler, og 90 minutter efter kom vi vindblæste på land igen.

Hernæst skulle vi nemlig vende snuden mod banegården, for at kunne nå at shoppe det sidste og hoppe på toget 18.45 mod Aalborg.

.. Men selvom vi nåede det hele, var der vrøvl med tog nr. 2 i Fredericia. Og pludselig stod vi der, og havde ikke nået vores lyntog til Aalborg pga. forsinkelser. Vi fandt derfor et tog mod Århus og havde udsigt til at vente fire timer der og først nå Aalborg kl 06, fremfor 01.

Men da vi hoppede på et toget mod Århus, tilsmilede lykken os. Da vi rakte vores tyske-rejsebilletter, bad konduktøren om vores rejsehistorie, og sagde at hun straks ville skaffe os en Taxa til Aalborg ved ankomsten. Er det ikke helt fantastisk? Vi var helt overrumplede og meget taknemmelige.

.. Og kl. 01.24 stod jeg på adressen hjemme, og så Kit dreje om hjørnet og fortsætte den lille kilometer hjem. Og således fik vore skønne Hamburgtur en velfortjent fairytale ending.

Vi glæder os allerede til næste tøseferie.