tirsdag den 14. marts 2017

'Jeg glæder mig til lige nu'



'Jeg glæder mig til lige nu!' 

Sådan sagde vi begejstrede til hinanden, mens vi grinende, vi gentog det et par gang, hvorefter vi nikkede indforståede til hinanden. Der sad vi så i mørket, og nød vores nyvundne enighed, mens vi skålede i whisky, lige under stjerne. En sorgløs dag, næsten to, om man vil. Ikke at jeg render rundt og sørger til daglig, men nu hvor jeg er blevet lidt mere som en ægte voksen, følger der bekymringer med - til tider nok til, at få pladen fuld. 
Derfor er det så ubeskrivelig rart, med de der små bitte minutter med muligheden  for, at sænk skuldrene helt - være fjollet, ubekymret, livsforelsket og glæde sig til lige nu. For så glemmer jeg jo rent faktisk nærmest alt om det der regnvejr, som muligvis alligevel aldrig kommer.

 - K

2 kommentarer:

  1. Det er vigtigt at huske at glæde sig over alle de små øjeblikke - så bliver de tunge tider lettere at komme igennem. Ha' en dejlig tirsdag!

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare et fint indlæg. Jeg øver mig også i at huske alle de gode, små øjeblikke.

    SvarSlet