mandag den 9. januar 2017

Ned i gear



Så kom hverdag hamrende ind fra sidelinien. At spring juleferien over - på den ufrivillige måde - var noget af en mundfuld. Det var jeg ikke lige forberedt på, altså trætheden og travlheden. Sådan er iskold, glat og ret travl arbejdsuge gjorde, at jeg næsten ikke føler at jeg har lavet andet end, at være på job. Selvom jeg kun var der 40 timer. Tror det har noget med kulden og sneen at gøre. Jeg er frygtelig pivet, så bruger en masse energi på, at være nervøs, når jeg skal cykle travl rundt i mørket på de glatte veje. Noget jeg forlængst burde have vænnet mig til.
Nu har jeg ferie, og det er skønt. Mine sidste to ferie dage blev brugt på sygdom, så det føles en smule tiltrængt. Når man er nyansat har man jo ikke lige seks uger ferie sparet op. Så jeg sidste år havde jeg alt i alt 8 feriedage. Ikke ligefrem prangende. Godt, at jeg er på deltid.
 Jeg har lagt ferien godt ud med, at fejre vores far. Han kom forbi til frokost, da  vi først skal holde fødselsdag for ham senere på måneden. Jeg havde lavet burgere og romkugler - og købt en lille ting. Det faldt heldigvis i god jord. 
Nu har jeg været på posthuset efter en pakke fra asos, lavet kaffe og sat en dvd på. Så ved ikke, om jeg kommer op fra sofaen, før engang når sengen kalder. Og det er bare helt okay med mig. Ferie er en fest. Også selvom den kommer til at foregå hjemme - uden store armbevægelser og alt for meget solskin. Selvom en lille smule ikke ville skade. 

 - K

1 kommentar:

  1. Deler du ikke opskriften om romkugler på bloggen? :-) Jeg kan godt lide romkugler.

    SvarSlet