mandag den 17. oktober 2016

Forståelse



Jeg forstår ikke: 

Hvorfor jeg allerede ligner en Sanktbernhardshund?
Fyldte 30 for under en måned siden. Hvad blev der af at ældes med ynde?

Hvorfor nogle mennesker (bloggere?) filmer sine egne hoveder, mens de synger eller mimer med på musik?
Altså, på det der Snapchat. Hvad skal det dog forestille?

Whiskysovs

Om nogle voksne virkelig tror, at deres tunge er flot/interessant/tiltalende/fotogen/whatever?
Dør lidt, når jeg ser voksne række tunge på billeder (og andre steder).

Den trang, som nogen har til, at bruge ulækkert-lydende-ord?
Som fx 'mums', 'charmebøf', 'prolle', 'smuksak' - ad, blev der sagt. 

Om jeg altid har været så sart?

Tilgengæld forstår jeg ret godt:

At bruge min første fridag på at lægge i arm og se Star Wars.
Findes der noget smukkere?

Øjnbrynsfarve, mælkesnitter og kaffe.

Hvorfor jeg ikke har flere penge tilbage i denne måned.
Mere vil have mere, som man nu siger.

 Hvorfor vores mor til tider krummer tæer over vores taste-og-grammatik-fejl.
Altid morsomt med et genlæs af gamle indlæg. 

Hvorfor jeg ikke går med sminke.
Prøvede en mascara, for at se om den var tør, i sidste uge. Lignede en blanding mellem en panda og en strandvasker resten af dagen. 

 - K




3 kommentarer:

  1. "At bruge min første fridag på at lægge i arm og se Star Wars"

    Jeg forstå til gengæld ikke, hvorfor folk har problemer med - ligge og lægge"
    du lægger ikke i arm, du ligger ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, endnu en grammatik-fejl til samlingen :D

      - K

      Slet
  2. Jeg lærte engang en huskesætning: hønen lÆgger Æg - lægger bruges i forbindelse med en bevægelse, mens ligger bruges ved stilstand.
    Jeg elsker ordet smuksak - bruger det ofte om min datter. Det er sjovt, hvor forskellige vi er som mennesker - jeg bliver altid enormt nysgerrig på, hvordan andre mennesker mon oplever verdenen og derfor er det virkeligt sjovt at læse blogs :)

    SvarSlet