tirsdag den 21. juni 2016

Papkasseliv


Siden 1. December 2015 har mit liv set sådan her ud. 90% af mine egnedele stuvet ind på ca 10 kvadratmeter af min låne lejlighed. Og snart er det forbi. 
Selvom jeg har hadet det lille overfyldte rum, er jeg af ukendte årsager lidt trist over, at skulle forlade det.

Fordele ved livet i en papkasse;

- ikke så meget rod. Alle andre steder i lejligheden altså. 

- undskyldning for rod i resten af lejligheden. Jeg har jo ikke pakket ud endnu.

- overraskelsen over simpelt jeg egentlig kan leve. 

Ulemper ved livet i en papkasse;

- jeg kan ikke finde noget som helst. Har måtte købe ekstra af blandt andet dåseåbner, sandaler, oplader osv.

- jeg kan ikke nå mine bøger. De står bagerst - og højt oppe. Jeg har i over 6 måneder ikke haft mere end 7 bøger til rådighed. 

- alle mine jakker er væk. Aner ikke, om jeg smed dem ud da jeg pakkede eller om de er et sted i rodet. Ved bare jeg ikke orker at betale for nye.

- jeg er for lav og for slap til, at flytte rundt på / lede i flyttekasserne. Når jeg skal have noget i de øverste kasser er det altid lidt risikofyldt. 

- de er pakket. På den ulogiske måde. Efter alle flyttefolkenes anvisninger. Hvilet vil sige, at der er ca 4 ting fra hver rum i samme kasse - så uoverskueligt. 

- jeg savner min ting!

.. Men nu er der kun et par uger til, at det er slut og jeg skal påbegynde livet i min nye gamle lejlighed. Jeg glæder mig - særligt til at det er overstået. For selvfølgelig har jeg hjemve, men jeg har virkelig ikke tid. Og jeg gider ikke alt det der med udpakningen, men selfølgelig bliver det det værd. 

 - K

2 kommentarer:

  1. Den med at du er for lav og for slap, den er go :-) :-) :-D
    Min mor levede jorden rundt med en rygsæk som eneste eje i mange år, da hun var ung - tænk hun savner det med at eje lidt!!!!!!!!!!!!!
    Jeg elsker alle min ting og sager.

    Pøj pøj med at få dine ting pakket ud af alle kasserne :-)

    SvarSlet
  2. Jeg ér for lav og for slap! Men hvor bliver det dog dejligt at få mine ting igen (:

    - K

    SvarSlet