mandag den 25. april 2016

Change of plans.





Igår havde K og jeg de akkurat samme planer; nemlig en skøn, fredfyldt lørdag i familiens skød. Total hyggeligt, at vi begge havde tænkt os at aflægge kaffe-visit hos vores forældre. Jeg vidste nemlig, jeg ikke kunne nå forbi i næste uge, så lørdag var ideel til formålet.
Jeg ankom tidligt med bus, og havde i mit stille sind planer om, måske at tiltuske mig noget aftensmad ovenihatten, nu hvor jeg havde fri heeeele dagen. Det eneste jeg nemlig ellers skulle, var et smut i Føtex. 
Wrong answer! Åbenbart. For netop som kagen var spist, og vi vred det sidste kaffe ud af kanderne, ringede de fra en af de Bosteder,  jeg arbejder på. Noget tydede på, at vagtbooking systemet havde spillet dem et pus - de to andre, der skulle møde ind i aftenvagt var ej heller mødt op. Så de ville høre, om jeg vidste, at jeg var booket til kl. 16. Se, dét gjorde jeg ikke. 
Og så stod de der: Ingen faste medarbejdere svarede pr. telefon, ledelsen var ikke til at få fat på og ingen private vikar-bureauer kunne stille med vikarer så sent. Så mig afsted mod bostedet - i nederdel, upraktiske sko og ingen madpakke. 
Men det gik nu ganske fint; selvom to afdelinger der normalvis kræver 7 mand, var reduceret til 4, ikke just er ideelt. Men vi tog den på rutinen, så selvom vi var travle, prioriteret at få smidt snolder på bordene og så måtte vasketøj sgu være vasketøj.

Men altså; så er min bededags-hellighed da vist sikret - er den ikke? 
For glemte da vist at krydse af i den box fredag aften, da den stod på tøsehygge og vin. Og idag går turen på North Kunstmesse. Så selvom at gårsdagens ellers skønne besøg blev kortet et par timer ned, bliver jeg ikke helt snydt for en dejlig weekend.

Håber I nyder jeres.

- A

4 kommentarer:

  1. Sejt, gået med alt hvad du har nået til trods for bagholdsangreb fra vagtplan! Og dine kulturelle prioriteter er stadig i top, you rock!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, du er sød, men jo - timerne blev udnyttet godt den resterende tid :D

      - A

      Slet
  2. Dine kollegaer må elske dig for sådan en feberredning :) kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når enden er god, er alting godt :D

      - A

      Slet