søndag den 1. februar 2015

Skam i sigte.


I forgårs kom Nordisk Film's officielle trailer til Skammerens Datter, som har premiere d. 26 marts. Har tidligere fremvist smugkigs-videoen, men her er den "ægte", om man vil.

Må indrømme, at jeg faktisk er imponeret, altså sådan umiddelbart. Generelt er jeg nemlig en halvirriterende fejl-finder, evighedskritikker og "sådan så det hvertfald ikke ud i MIT hoved"/"Hun er altså lyshåret i bogen"/"Nej, hvor taler han københavnsk"-brokrøv, når det kommer til filmmatisering af mine højtelskede bog-klassikere. Hvertfald når det omhandler dem, som jeg har afspillet for mit indre blik igen og igen, og læst et utal af gange.
Men umiddelbart.. så ser den altså virkelig flot, dramatisk og autentisk ud.
Så ja, om jeg får den set i bio eller når den udkommer på DVD, ved jeg ikke - men ses, det skal den hvertfald.

Har du planer om at skulle overvære Skammerens Datter på det store lærrede?

6 kommentarer:

  1. Jep! Det er klart en af de bedste danske fantasyserier... måske endda den bedste. Jeg har set begge teaterforestillinger og skal selvfølgelig også se filmen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helthelt enig, Lene Kaaberbøl er altså virkelig god - den er bare så simpel og samtidig fængende. Jeg ville ønske, jeg havde haft muligheden for at se dem, men der var lige langt nok fra 9000 til KBH :)

      - Anne

      Slet
  2. Kun hvis de laver en Amerikansk version. Jeg syns de danske er alt for amatøragtige både i skuespil og tale

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu hvor bogen jo er skrevet af en dansker og i et umiddelbart nordligt middelaldermiljø, synes jeg det er ret passende - men lavede de en amerikansk version, ville jeg bestemt heller ikke klage! Jo flere, jo bedre ;)

      - Anne

      Slet
  3. Jeg tænker, at læse nogle uddrag af bøgerne med mine elever, og se filmen sammen med dem:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Good plan Elisabeth, de er fantastiske alle sammen :D

      - Anne

      Slet