fredag den 7. november 2014

London dag 1, ankomsten.

Hermed er det første indlæg, af en lille London-serie. Vi er nemlig hjemme igen, fra en pragtfuld og ret så fortryllende ferie! Er du gal, London er herlig - og vi fik et skønt gensyn, netop som vi havde håbet på.

Så nu får I lidt billeder fra dag 1, hvor vi ankom til byen Efter et bus/tog-tur til Århus lufthavn, en åh-nej-nu-letter-vi-flyve tur, var vi på britisk jord, ved sen eftermiddagstid. Vi ankom til vores hotel i Watford henad kl. 20, og var ualmindeligt tilfredse, da vi åbnede døren dertil: Rent, pænt og stort (og med den lækreste udsigt, fandt vi ud af dagen efter)
Efter at have smidt taskerne, besluttede temmelig hurtigt for, os for at fejre ankomsten med en traditionel, engelsk omgang foder. Og det fandt vi: Fishcake with mash and matured cheese,chips and peas. Og en øl on the side, (naturligvis) til at gå hånd i hånd med et par timers sladder - der skulle jo lidt til at banke fly-nerverne ned igen, så vi også kunne falde i søvn. Selvom vi gerne, var blevet oppe og drukket en håndfuld til. Meeen vi skulle jo være være klar, til dag nr. 2., som blev den magiske af slagsen. Mere om den i morgen!

1. Ihh glæder mig til at høre mere! London er så skøn, var der selv for to år siden og drømmer mig tilbage :)

Hvordan fungerede det at bo så langt væk fra selve byen?

1. Watford er en stor bydel med masser af byliv, butikker, barer osv., så det var ikke nødvendigt konstant at være i midt-London - men der gik, nice and easy, direkte tog 5 min fra hotellet til indre by, som tog 20 minutter. Med det ikke-direkte tog, tog det væsentligt længere :) Så det var ingen problem, og vi var hvertfald ikke generet af det overhovedet, da vi også nød det lokale miljø - men vil man kun se tourist-London er det selvfølgelig mere besværligt :)

- Anne

2. Det lyder jo perfekt :) Vi boede selv i den sydlige del af London, Clapham, og selv med tuben tog det 20 minutter ind til centrum. Så det er jo ca det samme :)
      Bare rart at have options, da hoteller kan være en bekostelig affære! :D

3. Det er jo lige det :D

- Anne

2. Det lyder som en skøn første dag. Jeg har selv boet i London way back when og langet en hel del Stella'er over bardisken ;-)

Jeg glæder mig til at læse om de andre dage også ...

1. De er altså også gode - let og godt med skum :D Og dejligt, du er nysgerrig på resten af indlæggene, det var en deeejlig tur.