lørdag den 26. juli 2014

Kbh - Tøsetur edition - dag 3.


 

 





I har muligvis bemærket at min første tur til Staden bestod af et kulturelt, se-hvad-byen-kan-besøg med museer, musical og botanisk have. Og denne omgang, ja - det er ren tøseri og shopping. For yes, 3. og sidste dag, skulle pungene tømmes. 

Mindstebarnet og har tradition for at tage en shoppedag sammen, når vi er herovre, hvor vi pløjer alle tøjbutikker igennem og lokalisere lækker frokost, og sladre i timevis. Det er så hyggeligt, og noget jeg ser frem til hvert år.
Og som den 18 årige, hippe type hun er, viste hun vej til Episode - hvad der må være byens fedeste genbrugs-biks. Kæft, der var ikke det, man ikke kunne få. Og jeg skulle bide mig selv meget hårdt i armen, for ikke at købe ti kernelædertasker. Men jeg stod imod. Men Babysnif gaflede sig den fedeste Camel taske, som både mor og jeg gerne havde overtaget. Vi tog et pitstop i Strædet, hvor stod den på fiskefest på Café Stella, hvor vi gik ovenud tilfredse fra, inden vi fortsatte vores foretagende.

Efter vi havde gennempløjet byen for en sidste gang, gik turen til DalleValle, hvor en stor, rød bøf var lige hvad jeg trængte til. Mor stødte til, også tungt belæsset. Og tanken om hvordan vi skulle få slæbt alle vores sager fra Nørrebro til Hovedbanegården dagen efter, nagede. For hvad gør man lige? Stjæler en indkøbsvogn? Lejer en trailer? Hyrer en abekat? 
Gudskelov havde vi noget familie, som også var i KBH-tur, i bil fremfor tog. Så da vi havde forladt cafeen, kom de forbi og vi fik lov at fylde bagagerummet op. Kunne græde af lettelse, over ikke at skulle vide at alle mine fine sager, skulle bakses ind i et tog - og Mor havde det vist på samme måde.
I frygt for at smelte, blev dagen afsluttet med en is, Harry Potter på skærmen og retfærdiggørende aftenlæsning aka "Shopaholic". Jer, der har læst serien ved, at Rebecca Bloomwood helt sikkert ville have bifaldt netop denne form for ferie.

Og det samme gør jeg. Øj, hvor har det dog været alt for hyggeligt, med sådan en rigtig tøsetur. Og ferien blev afsluttet ganske perfekt, med en hyggelig togtur hjem til Aalborg. Skønt! 
Glæder mig allerede, til et gensyn med Nørrebro næste år.

4 kommentarer:

  1. Åh, det lyder hyggeligt - københavn er jo dejligt!! ;) vil da gerne se købene, du har gjort dig :)

    Shopaholicserien har jeg aldrig fået læst - men jeg ELSKER filmen! Og så er det fedt vi har samme kælenavn, hahaha!

    SvarSlet
    Svar
    1. Filmen er også sød, men er mest til bøgerne :D
      Og dejligt, at du er nysgerrig, skal nok vise det hele! :)

      - Anne

      Slet
  2. Den genner ser godt nok god og farlig fristende ud! Hvordan var prisniveauet?
    Og tasken er über lex! Heldig søster du har dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror hun smed 320 for tasken som var ny og fin, så det er naturligvis ikke som at gå i Kirkens Korshær genbrug og sådan - men de skulle vist have en hjemmeside, synes jeg hun nævnte :)
      Det var et sandt kup.

      - Anne

      Slet