mandag den 21. april 2014

Børnebogsnostalgi-fanatik, dansk patrioti og R.C-nørd i en.




Til weekendens fredagsaftale, blev jeg forkælet (som jeg ofte, er heldig at gøre) med en skøn værtindegave. 
Faktisk en ekstra, ekstra skøn en af slagsen. Og også en helt uventet af sin type. For denne serie af H.C Andersen platter, er ikke spor lette at få fat i. Og slet ikke til et beløb, der er til at betale sig fra. 
Så blev virkelig glad og meget overrasket over, at Kit fremskaffet dette smuktmalede eksemplar, med en af vores favorit-eventyr i barndomshjemmet, nemlig Tommelise. 
Er den ikke sådan, helt utilgiveligt bedårende? Helt ned til æsken og ægtehedsbeviset er charmen gennemført. Øj, jeg er glad for den! 
I serien er der bla. også Den Grimme Ælling (som jeg før har budt på på brugmarkedet, men desværre ikke fik) og Fyrtårnet, som jeg gerne gad have fingrene i. 
Det er ikke værst, at være så heldig, som jeg!


14 kommentarer:

  1. Den er rigtig sød - og meget nostalgisk! Det eventyr læste jeg mange gange, da jeg var barn :-)

    Håber I har haft en god påske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig også så fint et eventyr på skrift, og filmen med :D Dejlige sange!

      Og jo tak, det har vi bestemt - og i lige måde :D

      - Anne

      Slet
  2. Hold op den er smuk og fuld af magi :) hilsner Louise

    SvarSlet
  3. Åh en fantastisk gave! Tommelise er et af mine absolutte yndlingseventyr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, det er på top 5 over hans bedste, og det siger jo ikke så lidt! Og det er bare så flot illustereret herpå.

      - Anne

      Slet
  4. Hvor er den fin! Der er ikke noget bedre end den slags uvurderlige gaver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, du har helt ret, det var lige ramt plet (: Jeg synes også den er ualmindeligt fin.

      - Anne

      Slet
  5. Åh, hvor er den fin. Heldige asen! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :D Jeg føler mig også aldeles heldig.

      - Anne

      Slet
  6. Den er godt nok bare virkelig smuk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Cindi, det regner jo med lækre platter for tiden (;

      - Anne

      Slet
  7. Wow hvor er den bare flot - er vild med farverne på den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Julie, er også helt forgabt i netop farverne, den lyser helt.

      - Anne

      Slet