torsdag den 9. januar 2014

Grape-skum






Du skal bruge:


  • 1 dl friskpresset grapesaft
  • 200 gram sukker
  • 10 blade husblas
  • Flormelis
  • Håndmixer
  • Et par dråber rødfarve, hvis de skal være lyserøde


Fremgangsmåde:

Læg husblas i blød i koldt vand og tag et indfast fad frem. Fyld bunden af fadet op med flormelis. Kog sukker og grapesaft til sirup. Tag siruppen af bluset. Når siruppen er stoppet med at koge, krammes husblasen fri for vand og tilsættes blad for blad. Når det hele er rørt ud, findes håndmixeren frem. Massen piskes til en kraftig skum (tager ca. 10-12 minutter). Efterfølge skal massen bredes ud i det ildfastefad - det skal gå rimelig hurtigt, for massen størkner ret hurtigt. Massen drysset med et lag flormelis. Når massen er størknet, skæres den ud i passende stykker, som vendes i flormelis. 

5 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud!! Og nemt? Har hørt at man skal bruge stegetermometer mm., når man laver skum selv, men tror da jeg vil give mig i kast med din nemme opskrift.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mega nemt - og hurtigt. Jeg ejer ikke et stegtermometer, og koger bare siruppen som jeg synes bedst (:
      God fornøjelse med opskriften.

      - Kit

      Slet
  2. DET skal jeg vist prøve en dag! Ser rigtig lækkert og nemt ud :)

    SvarSlet