onsdag den 23. oktober 2013

SOS, the Tiger took my father.



Igår blev jeg mindet om, at der jo egentlig, er kommet andet ud af Indien end Dr. Bombay's accent og elefanter med herre-små øre.
For yum, hvor er det dog en lækker gastronomisk verden, de har. (Glemmer det bare så tit, fordi jeg ofte forbinder Indien med karry, som er en af de få krydderier, jeg ikke bryder mig om. Men tilgengæld er spidskommen, kardemomme og chili jo himmelskt!)
 Så det var godt med en lille reminder. Jeg var nemlig inviteret på en lækker gang tandori masala chicken, couscous m. safran, hjemmelavet salsa, spicy raita og lunt koriander/hvidløgs naan. 
Absolut ikke værst. Måske man skulle gøre lidt mere ud af, at udforske indiske retter i fremtiden? Godt var det hvertfald.
Har I nogle anbefalinger i den retning, så sig endelig til.

8 kommentarer:

  1. ELSKER indisk mad men får det alt for sjældent. Det bedste indiske måltid jeg har fået var på en indisk restaurant i Phnom Penh, Cambodia, hvor jeg var ude at spise med en indisk familie - med fingrene og af bananblade. Meget autentisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder meget autentisk :D Jeg får det tydeligvis også for sjældent!

      - Anne

      Slet
  2. Indisk er mit absolutte yndlings. Hvis jeg skal ud at spise og selv må vælge hvor, ender det altid hos en inder. Men kan godt se, at det er lidt en begrænset fornøjelse, hvis man ikke kan lide karry. Jeg er helt vild med lam i karry (fx Rogan Josh), butter chicken, samosas og tandori chicken, men man kan også tit få nogle rigtig lækre retter med fisk. Hvis jeg selv skal producere et sus af Indien, bliver det for det meste Tikka Masala, Raika, pandebrød og gule ris. Og så er det virkelig nemt at lave mango lassis selv! Øhhm hvorfor har jeg egentlig rodet mig ud i det her mad snak? Bliver næsten altid sulten af at lure rundt her på jeres blog! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lidt begrænset, når karry ikke er et hit. Men jeg elsker fisk i alle afskygninger og vil så gerne smage butterchicken, det lyder bare så godt. Har lavet dahl selv et par gange, det er også bare godt, og samosas er heller ikke værst - så måske jeg skulle fifle videre. Pandebrød skulle jo også være lige til, at gå i gang med :D

      - Anne

      Slet
  3. OH, don't get me started. Kort; Jeg er fan. Har rejst rundt i Indien og eeeeeelsker maden dér. Jeg har én opskrift, jeg vil anbefale, som jeg virkelig har fået udbredt vidt og bredt, bla. på min arbejdsplads hvor folk laver den amok... here it is: http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-dhal=57

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, har selv lavet dahl på gefúhl et par gange, og kan se jeg faktisk bruger mange af de samme krydderier som i opskriften du linker til - så mon ikke jeg også ville være fan? Tak for tip :D

      - Anne

      Slet
  4. jeg eeeeeeelsker indisk! Synes veganmisjonen http://www.veganmisjonen.com/ har nogle monster lækre opskrifter, det er dog vegansk :-) uhm måske jeg skal lave dhal i morgen, det er ved at være længe siden. Jeg har faktisk en lille dhal føljeton på min blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt, det må jeg lige tjekke ud :D Tak for tips. Dahl er bare godt.

      - Anne

      Slet