mandag den 22. maj 2017

Milano, dag 3: Dagen hvor vi fik morgenmad, før og efter fanden fik sko på.

Så får I hermed tredje dagen i Milano. Det bliver det sidste rejsedagsbog-indlæg fra denne ellers fantastiske tur, for den sidste dag gik mest med at gå tur i solskinnet, købe det sidste slik med hjem og trave rundt i lufthavnen.
Dag 3 var dog også begrænset, hvor meget vi brugte i selve byen. Vi havde nemlig hjemmefra bestilt en 10 timers ø-cruise med guide, og det var det hele værd. Turen gik til den smukke Comos sø, og vi fik virkelig, virkelig en fantastisk oplevelse af det oprindelige Italiens flotte natur. Det kan varmt anbefales!

Dag 3 forløb derfor således at:

.. At vi allerede 07.42 sad i morgenbuffeten, med både espresso-yoghurt og kaffe i kopperne til første omgang morgenmad. Men kæft altså, jeg har ikke fået øjne endnu på den tid af døgnet, så det må blive til småt men godt.
.. Og efter en times køretur med den skæggeste, oplagte busguide, var vi ankommet til destination nr. 1: Comos. Skøn by med den fineste kirke, og det dejligste torv ud mod vandet.

.. så vi fik lige en kop kaffe, inden båden ankom som skulle sejle os et par timer rundt i disse fuldstændig fantastiske omgivelser.

.. Og 12.38, var jeg vågnet nok op til, at det var tid til 2. omgang morgenmad.

Efter bådturen ankom vi til endnu en smuk fiskerby, og satte kurs mod en af attraktionerne, nemlig den smukkeste have, jeg nogensinde har opholdt mig i. Var det ikke fordi, vi var blevet sultne igen da klokken nærmede sig de 15, kunne vi have brugt timevis der.

.. Så med et smut i skyggen kl. 15.23 nød vi engang frokost inden vi skulle sejle til vores sidste by, hvor bussen ventede på hele holdet igen og satte kursen mod Milano midtby.
Og efter en lille bus-tur-skraber, var vi klar igen. Ud i solskinnet gik vi mod byens kanaler aka Milano's "Jomfru Ane gade".

.. hvor vi fandt vores afskedsmåltid 20.44. Men vi holdte os artigt fra de våde vare, med henblik på at skulle tidligt op i morgen - køresyge, nej tak. Tilgengæld fik det lækreste måltid, kigget på mennesker og nød gåturen hjem i den varme aften.

.. Og efter at have tømt det døgnåbne supermarked, stod vi hjemme på hotellet, og krøb under dynerne allerede 23.15, dog uden tanke om at sove, men spise slik, se Men in Black og suge den sidste feriefølelse til os. Der var nemlig kun få timer at hente i byen morgendagen efter, så hvert sekund tæller. Milano - du var lige i øjet!

1. ALT der involverer søerne mellem Schweiz og Italien er helt uironisk fantastisk. Min svigerfamilie stammer fra Ticino (dvs. den italiensktalende del af Schweiz, lige nord for Como), og har hus ned til Lago Maggiore. Om sommeren er det et decideret paradis, hvis man kan lide natur, at bade, bjergvandringer og fremragende mad. Bliver helt længselsfuld af at have læst det her indlæg.

1. Åh, det må være skønt med familie der, så man har en god anledning til at genbesøge - det er godt nok helt ubegribeligt pænt!