onsdag den 17. august 2016

Netop nu..





Sidder jeg i min solbeskinnede gårdhave og lytter til, at klokkespillet bimler ind til kl. 18, mens jeg mærker solens skarpe stråler brede sig udover mine halvnøgne skuldre. 
Dagen startede nemlig lidt groggy. Jeg var sent i seng igår. En hyggelig overnatning hos min kæreste, blev efterfulgt af cafehygge med veninde og dernæst et spontant "kl. 23-00.30 kaffebesøg" af K, gjorde, at jeg faldt i en bog i stedet for, at falde i søvn.
Men nu er jeg total zen. Og onsdagens pligter er næææsten ordnet. Hvertfalde de hyggelige af dem; har vekslet penge, været inde i byen efter et par småting til morgendagens rejse, et smut på posthuset, lukket cyklen i kælderen og scoret både billig falafler til færgeturen, og den fineste pengekat i genbrug til den nette sum af 25 kr. Der er intet som et godt køb. 
Støvsugningen, køleskabsoprydning og rengøring af badeværelse lader vente på sig, men mon ikke jeg når det? Færgen til   Kristianssand sejler trods alt først i morgen formiddag. 

Lige nu, vil jeg hvertfald nyde eftermiddagssolen, de brombær jeg faldt over på gåturen hjem og min nye malebog.

Hver ting, til sin tid. 

4 kommentarer:

  1. Det lyder sgu' helt igennem guddommeligt! Nu er jeg jo fra en generation, hvor nogle af os hørte Bon Jovi, som sang om at man ku' sove når man dør. Det lyder som om du får det fulde ud af tilværelsen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør mit bedste :D Sove kan vi nemlig, når vi bliver gamle ;)

      - A

      Slet
  2. Nej hvor ser det bare enormt hyggeligt ud! Brombærerne ser læææækre ud og den der malebog er virkelig fin! En dag før jeg skulle til Prag tømte jeg også min venindes tøjskab for tøj, som hun skulle af med og deriblandt lå der en fin, sort pengekat. Haps, haps! Jeg elsker fund der bare gør noget godt for en. Ja, og så fik jeg mig en helt ny garderobe! Weee..
    Alt det andet skal du nok nå. Og rigtig god tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja, så kan man kun være taknemmelig!
      Bærrene var helt perfekte!

      - A

      Slet