lørdag den 31. august 2013

Stelton-kærlighed.

Smuk, rød og retro, et arvestykke, som jeg stadig værdsætter den dag idag.
 På overstående billede posere vores fine mor med kanden - forstiller mig, at det var engang i 80'erne. 

Min elskede nyeste Stelton - et musthave til alle RC-samlere. Den er har den perfekteste nuance koboltblå.

.. Okay, ikke helt min endnu. Men man skal vel have 3 før det reelt er en samling? Denne står højt på min fødselsdagsønskeliste. Eftersom jeg er begyndte at samle på RC med guldkant, kan jeg ikke stå for denne her. 

8 kommentarer:

  1. Jeg har også en rød fra min mor ;) jeg har den største svaghed overfor stelton kander og drømmer om den kobber farvede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt. Den kobber er også fantastisk - den vil jeg gerne have efter den 'guld'..

      - Kit

      Slet
  2. Min forældre havde en i hvid. Jeg syntes, at den var hæslig og pingvinagtig på den dårlige måde. Nu har jeg den smukkeste udgave i matgrøn, drømmen om en i blank lakseorange og en rædsel i rustfrit stål, som desværre fulgte med min kæreste.

    Han insisterer desuden på, at de drypper, så der er desværre meget lille håb for en udvidelse af samlingen. På den gode side har jeg fået lov til at sætte stålrædslen væk (i modsætning til de andre stålrædsler, som på forunderlig vis bliver væk herhjemme.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes faktisk det modsatte - jeg plejer altid at spilde som et svin, men med Stelton går det næsten som en leg. Mine forældre har den i stål og den mintgrønne - jeg synes ikke at den i stål er så slem, selvom jeg nu hellere vil have dem i 'farver' (:
      Det afhænger selvfølgelig også meget af hvad de sættes sammen med, er man til glasbord, IKEA-møbler eller sort læder, kan jeg godt se, at den virkelig ser rædsom ud.

      - Kit

      Slet
  3. Hvor dejligt med hele tre kander :) Har selv en pastelgrøn en og kunne sagtens forestille mig at eje den bronzefarvede også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, 3 må være et absolut minimum når man bor helt alene - håber virkelig jeg får den, ellers ønsker jeg mig bare den til jul igen (: Den kobberfarvede må også rigtig gerne være min nummer 4, men det må jeg se på til den tid.

      - Kit

      Slet
  4. åh jeg elsker dem også, har selv en sort til the, som jeg fik i fødselsdagsgave sidste år, prøver at lokke kæresten til at han hellere må købe en til hans kaffe, men det siver ikke rigtig ind

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv øv, du må lokke lidt ekstra, for de er bare så smukke (:

      - Kit

      Slet