lørdag den 7. oktober 2017

Kulturweekend - Ronja Røverdatter og løvebrøl.




"Astrid Lindgren møder japansk tegnefilm? Hvorfor ikke? Det kan jo kun blive bedårende", tænkte jeg, da lillesøster E sendte mig et link og en invitation til følgende event, arrangeret af CPH Pix. Som værende barn af netop pokémon-tiderne og Ponyo-fan, samt eje en bogsamling der indeholder næsten alle fruens værker, var det umuligt ikke at blive nysgerrig. 
Og vi er næppe den eneste, for vi fik fat i nogle af de allersidste billetter. Tror det bliver den fineste hybrid, mellem de to verdner. 

Åh, jeg elsker altså, når folk spotter noget sjov kultur-oplevelsespræget, og invitere mig med. Det er så skægt, at komme afsted til noget, man ikke selv helt kender til. Men min mediefags-læsende søster har gæstet festivalen før i KBH, hvilket var et hit og i nyhedsbrevet fra Biffen, opstøvede hun så at den var kommet til byen. Efter sigende skulle Nordkraft derfor have et væld af film på programmet i de her dage, så nu er tippet videregivet til jer - var jeg ikke selv booket op, kunne jeg sagtens finde flere projekter, jeg ville tjekke ud

Men mine planer tillader ikke flere i denne omgang, for jeg har nemlig en masse rare ting i vente. Udover biografturen har vi besluttet at nuppe en runde på Nordkraft fødevarermarked inden. Smagsprøver rocks anyday - og så kan vi også lige få snakket lidt af inden vi skal placeres i de bløde sæder (og det plejer, at være en god idé, for vi har en familiesvaghed kaldet "svært ved at holde kæft"-sladderpest, som tilsyneladende er uhelbredelig). 
Dernæst skifter det travle program dog lidt karakter, for mig. Turen går nemlig til en aftenvagt på job - der er sygdom i lejren, så selvom jeg først kunne møde kl. 17, for at kunne hjælpe, fik de strikket vagtplanen sammen efter mit ønske.

Søndag er jeg dog 100% fritaget, for den står også på udflugt, denne gang en god kørertur væk. Og jeg glæder mig, til et glædeligt gensyn. 
Den årlige gratis tur (som følger med vores 'Aalborg Zoo'-årskort), til Giveskud Safaripark står for døren. Det er simpelthen så hyggeligt, og bare roadtrippen derned med høj musik og kaffe, er festlig i sig selv. 

Og vi er heldige, ser det ud til. Trods årstiden er vejrudsigten nemlig på vores side, så selvom vi er sent ude, vanker der 13 grader og sol på de kanter. Så skønt!
Kryds lige fingre for det holder helt til kl. 18, hvot vi skal hen til svigermor, og aflevere bil - ikke?

 Og god weekend til jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar