tirsdag den 22. august 2017

KBH-ferie, dag 1: Champange, rumvæsner, vin og mere vin.

I får her første del, af en lille ferie-føljeton fra min kærestetur til staden.
Det blev nogle helt fantastisk skønne dage, med både afslapning og kulturelle tilbud i massevis, hvor vejrguderne gav os meget mere sol end de havde lovet, KBH's værste turisthorder var på retur og at timingen til alle vores udflugtsmål klappede perfekt. Med andre ord, kunne jeg ærlig talt ikke have bedt om mere. 

Jeg elsker nemlig små ture, hvor man lige får luft under vingerne, så for mig starter ferien allerede fra flyve/køre/sejle-delen sætter ind, og denne gang var ingen undtagelse.


Dag 1 gik derfor med at vi:

.. satte os i toget kl. 11.07, hvor den stod den på bobler og åbenbart gensidig gaveudveksling. Jeg havde selv købt en til min kæreste, men før jeg overhovedet fik den fundet, frem lå der en til mig på mit sæde.

.. og min indre fantasynørd var jublende. Elsker altid, at få bøger. Så med bobler, musik-højtaler-deling i et øre hver og to-go mad, gik tog turen ganske stærkt.

Og pludselig slog klokken 16.33, og vi befandt os efter en tur fra Hovedbanegården i vores Air'bnb lejlighed. Pragtfuld oase med tusinde blomster, højt til loftet og en velkomst-vin, vi straks tog under armen.

Vi satte nemlig kursen mod Planetariet i det dejlige solskin.

Og 17.38 agerede jeg skelet-danser, så på planeter og rumraketter, mens min kæreste klogede sig med alt mulig viden, jeg ikke havde. 

.. Efter al den lærdom, var det nok bedst men dagens anden omgang sprit tænkte vi, hvor klokken sagde 18.18. Og med sol over søerne med et væld af andre med samme idé, drak vi vin, hørte Gulddreng til vores nyplyndrede snacks fra Irma. 

.. K. 20.30 var vi dog rykket ind på det fantastiske Madklubben Vesterbro, hvor mere vin og tre retters skøn mad kom på menuen.

.. Og jeg var som altid på ost til forret såvel som dessert. Yum altså.

.. Men en dag i morgen venter der, vidste vi, og ved lukketid vendte vi næsen hjem mod Nørrebro. Dog var vi ikke helt søvnige trods den flotte gåtur og den høje promille, og endnu et par timer gik, før vi lukkede øjnene i. Men friske og udhvilede var vi nu alligevel til dag 2 - men mere om den i morgen.


4 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare skønt ud - det er sjovt at se 'min' by med andres øjne, og I ser virkelig ud til at have fået det bedste ud af jeres første dag. Især den der gedeost ser altså HELT vidunderlig ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde vi! Og hvad angår gedeosten, må du altså ind og fange en dag, med honningtop, ristede hasselnødder og hindbær - alt vi fik derinde, var helt vildt lækkert :D
      - A

      Slet
  2. God idé med udflugt til hovedstaden - elsker selv at tage på småudflugter med gemalen. Og GENIALT med gaver (især bøger :D :D).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er godt nok superskønt - og du har helt ret, boggaver optimere jo alt i ens tilværelse :D

      - A

      Slet