fredag den 17. marts 2017

Madblogger-debut ink. video.


Der er tre ting, jeg elsker hvis kan lykkes, når det kommer til at forberede mine aftenvagter. 
1) Jeg elsker at have varm mad med på job (og have noget at se frem til når kl rammer 19.30-20 og den står på pause), 2) jeg elsker at spare spildtid på huslige sysler (som at smørre madpakker) og 3) så elsker jeg et godt tilbud.

Weekendens aftenvagtsforberedelse består derfor af lørdag og søndags-madpakker, der med et skvæt olie, et strøg salt og kebabkrydder fra bostedets køkkenskabe, kan kan smækkes på en bageplade og rykkes ud 25-30 min efter, og som samtidig smager top notch. Og så endda til 30 bobs i alt (plus lidt snacks til mellemmåltider, men sådan i det store hele, ikke?).

Vil du med i køknet og se kunsten at smøre en billig, lækker madpakke på 10 sek.? Så er det blot at trykke play:




Volia! Se dét var nemt, ikke?

Og fremgangsmåden er jo logik for perlehøns. 
For når klokken så slår 19, sættes ovnen på 220 grader, og en bageplade deles i to, med en pose rodfrugter ink. olie og salt i en side, og i den anden fordeles havdelen af den færdigekøbte kyllingefrikadellefars (150 gram) i tre kugler (peppet op med lidt krydder og gerne strøget med lidt sesamfrø), som smides ind (...Så altså max 5 minutters forberedelse, hvis jeg fare vild i fælleskøknet, og fx ikké kan finde sesamfrø at stjæle).
Dernæst farer du rundt og ordner vasketøj, hjælper folk, spilder på dit tøj og tiktak, så er tiden gået. Og vips, 30 minutter efter, aka kl. 19.30 har du et festmåltid af salte rodfrugtfritter, spicy kyllingefrikadeller med kebabkrydderi og den chili mayo, du rørte mens det dampede af. Hurra!
(Ja, og med lidt held også hele 20 minutter til at nyde det, før de første ti borgere kalder. Jeg håber - men sæt, jeg har jinxet det, smager det nu ligeså fint koldt, når man kommer tilbage efter et par opgaver.) 
Altså ok, ikke ligefrem Gordon Ramsey gourmet, men absolut ikke spor værst, for en arbejdsmenu, hvis I spørger mig.

Håber I også får en weekend med lækker mad og tid til at nyde den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar