tirsdag den 27. september 2016

Feriedagbog, Hamburg dag 2:

Så er vi kommet til dag nummer 2 i vores skønne tur-dagbog, som forløb således:

Efter et hurtigt morgenbad indtog vi gågaden kl. 11.20 med en lille to-go snack i solen. Soja-müsli og skoldhedkaffe fra Mr. Clou. Det er jo vigtigt, at samle lidt energi til første del af  dagens shopping, tænkte vi.
.. Og shoppet blev der, kan I tro. De butikker vi havde spottet igår, blev endevendt fra top til bund.

Så kl. 14.02, mente vi, at det var på tide med noget reelt morgenmad. Og jo, bevares, det ligner måske mest af alt noget du ville få på en resteplads på vej til Tyskland. Men vi elsker altså snitzel; det skál man altså have, især på de breddegrader.

.. Og udsigten fejlede absolut ingenting - solen stod højt og byen var fyldt med glade folk.

Kl. 15.26 gik vi en lang tur langs HafenCity, i troen om, at vi havde tid til at nå i MiniatureWorld allerede idag. Men da vi ankom var køen lang, så vi besluttede os for endnu en liiiille shopperundte inden vi skulle hjem på hotellet, med vores sager. Og måske det var bedst. For vi var faktisk først hjemme 17.25, for kort tid efter at rejse os, for at hente madpakker til vores næste ærinde.
Kl. 19.00 skulle vi nemlig på Stadt-rundfart. Vi fik 3 timer i godt selskab med Hamburgs gladeste og stolteste guides, og det var ikke så lidt vi nåede.

Allerede kl. 19.43, var dobbeltdækkeren holdt ind ved en kanal, og kort tid efter, befandt vi os på en midt i en af Hamburgs smukkeste kanaler.

Da klokken slog 20.27, havde vi efter en rundtur til fods, ankommet til byens botaniske have. Her blev der uddelt sekt på mini-flasker, og anvist vej gennem de snørklede, mørke blomster stier ned til havens kæmpe sø-areal.

Her skulle det vise sig, at kl. 21.00, ville der kommer lyskoncert på vandet. Og hold op, hvor var det fint. Vi sad på en trappesten med hvad der måtte være et god håndfuld 100+ hamburgborgere, og nød det flotte show.

Kl. 22.12 hoppede vi af bussen, og satte kursen mod Paulaner, for at finde en gang lækker aftensmad. Og snydt blev vi ikke - hverken for mad eller stemning. Så først ved knap midnatstid, fik vi samlet os sammen og trillede hjem til hotellet. Glad og mætte af indtryk, og klar til dag 3 i morgen.