fredag den 31. oktober 2014

Fantasy anbefaling, kom glad.



Kender I det hvor man lige sluger en bogserie i træk?

Ungdomsfantasy er især meget nemt, synes jeg, liiige at jage til. 
I sidste weekend læste jeg Kaaberbøl's Vildhekse-serie fra 1-5 på tre nætter.. Og en enkelt De5-klassiker on the side.  
Efter aftenvagt, læser jeg nemlig altid lige en time eller to (..eller 10) når jeg kommer hjem, med en latenightsnacks og fedtfingre på puden. Det er alt for hyggeligt at lade være. 

Fysisk har jeg 1 og 2'eren af bøgerne - men det er længe siden jeg har haft fingrene i dem. Alt for længe. Så da jeg så liiiige så, at de alle sammen lå på Mofibo, var fristelsen for stor. Og de er altså gode. Ikké ligeså gode som Skammeren, men er stadig fan! 

Men til pointen: En børnebogslugers forspørgsel: Har I en god anbefaling til denne arbejdsweekends læseplan?  Gerne lidt letlæseligt, fantasypræget og med lidt sjov, ligesom ovenstående serie. 
Ellers har jeg et bind af Percy Jackson, jeg ikke er nået til. Det dur sgu også altid.

7 kommentarer:

  1. Dæmondræberen af Louise Haiberg. Noget længere end de her, men ret god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, det lyder halvfarligt :D Jeg tjekker det ud. Tak.

      - Anne

      Slet
  2. Jonathan Stroud: Amuletten fra Samarkand
    Kenneth Bøgh Andersen: Djævelens lærling

    God læsning :-)

    SvarSlet
  3. Åh, De 5-bøgerne! Elskede at læse dem som lille!

    En anden bog jeg lige har genlæst fra folkeskoletiden er Louis Jensens 'Skelettet på Hjul'. Realisme/fantasy/magisk realisme? Den er svær, men en spændende, mærkelig og anderledes roman, der efterlader en sådan lidt wtf? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder bestemt spændende!
      Og ja, De5 er altså det bedste - især Cirkuskaravanen er et hit hos mig.

      - Anne

      Slet
  4. Ja, de er gennemlæst et utsl af gange - klassiskere af bedste slags.

    - Anne

    SvarSlet