lørdag den 25. oktober 2014

Århus tur-retur.








Åh, jeg gjorde rigtigt i at glæde mig i indlægget fra den anden dag - for havde godt nok den skønneste dag sviptur til Århus i onsdags.

Startede dagen ud med en herlig køretur, med kurs mod Den Gamle By. Sidst, jeg besøgte byen var det vinter, så flere af de små, fine butikker var lukket, men denne gang kunne vi også få glæde af byens boghandel, isenkræmmer og den yndige bager. Så fint, akkurat som alt andet.
Er altid ved at dåne over legetøjsmuseet, men jeg må sige at deres midlertidige "Hotpants & Hønsestrik"-udstilling, var godt nok også et kig værd. Masser af møbler, gøgl, musikstudier, børneværelser og tøj fra 60-70'erne var at finde, og det var skægt at se, alle de ting ens forældre har talt om så mange gange.
Efter madpakkerne var spist, vendte vi næsen mod lidt butik-kiggeri, inden turen gik til Café Drudenfuss, som meget, meget varmt kan anbefales. Rigtig lækkert, rigtig hyggeligt og rigtig fin betjening. Så var både glad og mæt, da dagen blev afsluttet på toppen af AroS med den smukkeste aften udsigt gennem regnbueskæret.

Så kan man ikke bede om mere, ærlig talt. Så tak for opholdet Århus - vi ses forhåbentlig snart igen.

3 kommentarer:

  1. Dejlige Århus! :) 7 år i Århus gør at byen altid vil have en særlig plads i mit hjerte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig også en herlig by, mig og Kit har også i flere år i træk holdt forlænget weekend der, pga Århus Took It festival.

      - Anne

      Slet
  2. Jeg kan kun anbefale det - den er altså overraskende stor, synes jeg - man kan snildt få et par timer til at gå derinde.

    - Anne

    SvarSlet