lørdag den 18. januar 2014

Rødbedesuppe



Onsdag serverede jeg denne fine rødbedesuppe for Lange og jeg. Den blev ret lækker - og vi var begge begejstrede for den. Jeg valgte at servere den med fiskeruller til, men den er sikkert også godt med cremefraise, bacon eller hakkede æbler&løg. 

Hvis I har lyst til forsøge jer, kommer der her et bud på min rødbedesuppe. 

Du skal bruge: 

2 store rødebeder
2 store rød peber
1 løg
2 gulerødder
Et par spsk. 'jævner' (jeg brugte soyafløde, men brug bare hvad du har) 
Flydende chili
Spidskommen 
Salt/Peber

Skræl, skær i tern, kog mørt og blend - jævn det med et eller andet mælkeprodukt. Smages til med krydderier - jeg fortrækker det lidt stærkt og med spidskommen. 
Serveres rygende varmt med det tilbehør du fortrækker. 

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud, en rigtig god idé med fiskerullerne,
    (troede først det var gratineret gedeost da jeg så billedet :-)
    spidskommen er jeg også vild med

    Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mmh.. Gedeost ville heller ikke været så tosset der til (:

      - Kit

      Slet