tirsdag den 24. oktober 2017

Alternativ picnic, bearnaise og instagram anbefaling.


Uge 42 gik, og ikke siden gymnasiet, har jeg formået at holde lidt efterårsferie. Heldigvis var der både fremragende og mildt vejr til kæresteferien og i Fårup sommerland - søndag mindede faktisk mere om en martsdag, med vindstille luftstand, lidt smågrønt i træerne og skarp sol sidst på eftermiddagen. Perfekt til en dag ude i det fri. 
Selv havde jeg ikke været i parken siden en småfuld junidag i 2006, hvor jeg var til 9. Klasses skoleafslutning, og absolut ikke turde prøve andet end Rafting tønderne. Er her, over 10 år senere, kommet derfra med med at prøve en ting mere - nemlig Spisekammerets bøf bearnaise. En gang tøsedreng, altid tøsedreng, tydeligvis.
Men med godt selskab og tre kander kaffe til fem mand, kan man kun have en fornøjelig dag som taskevogter. Gudskelov er min kærestes moster ligeså pivet, og skulle også kun med i Falken. Vi fornuftige, må holde sammen, var vi enige om - nogle skal jo være tilbage til at tage en snak med bedemanden, hvis selerne siger fra. Alle kom dog levende - omend våde - med hjem.

Som altid får I fraklippene fra ugen, og hermed serveres min efterårsferie anno '17.

Dagene gik med at jeg fik:


.. nuppet 50% af mine fritter, fordi svigerfamiliens chinaboxes var noget nær str. XS. 

.. Druknet mig selv i gedeost og venindesnak.

.. undret mig seriøst over folks manglende frygt for e-coli. 

.. ærget mig over Food Stall ikke findes i Aalborg. 

.. hygget med sødeste K. 

.. slappet af i kærestehulen med Harry Potter og Starwars marathon. 

.. blevet forkælet på job af kollega.

.. fundet uhyr relaterbar catana-meme. Kender du hende ikke, så go follow - hun er fantastisk. 

2 kommentarer:

  1. Åhr, jeg elsker også 'The Food Stall'! Så gode sandwiches og yoghurter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt nok det lækreste to-go sted, det må de godt lige sende til Aalborg 👏🏻!

      - A

      Slet