mandag den 24. september 2012

3 måneder tilbage.





Nu er der kun 3 måneder til juleaften - og jeg er ikke blevet mindre syg efter, at tiden skal gå endnu hurtigere. Så for at forsøde ventetiden hygger jeg bla. med julelæsning. Jeg vil derfor præsentere mine tre favorit juleeventyr, til de der er ligeså forventningsfulde som mig:


  • Nummer 1 er en vaskeægte klassiker, både på film (som mig og Kit så i lørdags) og på bog - nemlig Charles Dickens' "A Christmas Carole"/"Et Juleeventyr" - altid, altid, altid et hit - den går aldrig af mode.
  • Nummer 2 er at bla. at finde i "Alletiders Jul", nemlig fortællingen om den lille Kalle Kringlebæk, som hader alt ved julen, men heldigvis finder en glæde i at glæde andre. Den historie er ren nostalgi, som skal pinedød oplæses af vores mor hvert år, i løbet af december måned.
  • Nummer 3 er den bedste julehistorie af Astrid Lindgren (og der er ellers mange gode), nemlig "Pippi Langstrømpe plyndrer juletræ" hvor alle byens børn er inviteret til juletræs-plyndring i VillaVillaKulla med bolcher-spor gennem sneen, gaver i massevis og et hav af lagkager at spise, i hendes hjemmebyggede iglo. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar