mandag den 11. december 2017

Ugen der gik med både glædes-kys, flytterod, død og lakridslykke

December er i gang med lynets hast, og mit hoved forsøger at følge med. Den forrige uge bød på et velfortjent pusterum fra onsdag til fredag, efter en mandag med både job, venindefødselsdag og familiehygge på een dag, og en tirsdag i aftenvagt. Og Århusturen lige i midten af ugen, var helt og aldeles perfekt.
Skæbnen ville dog, at et uheldigt dødsfald ramte min svigerfamilie lørdag morgen, hvorfor den startede lidt kaotisk med aflyst fødselsdag og knusere i massevis, men endte med hyggelige planer senere samme dag. Livet går jo sin gang, men av, den slags er ikke skægt, særligt ikke i juletid. Men lørdagen gik og søndag strøg også afsted med kærestehygge og aftenvagt, og nu står jeg her.

Det er mandag, og om to døgn skal flyttebilen læsses. Mit hjem, er derfor en sølle skygge af sig selv, og jeg har brugt morgnen på at tømme køkken og tøjskab i bund. Jeg skal nemlig på job fra 15-23 idag, og i morgen fra 11-15, hvorefter den står på besøg fra porentiel sofakøber, plus dernæst teater og spisning med lillesøster E. Onsdag bliver det heldigvis også til en frokostdate med søde K, før det store kaos går løs.
Min mand får fri kl 16, og med firmavarevognen under armen skal det store slag stå, inden vi d. 14 kl. 10 får nøglerne. Så må der flyttes, hvad der flyttes kan, før begravelse og aftenvagten den dag og dagen efter. Og så står den ellers på flytterod og julefrokost lørdag/søndag. Masser af hygge med alle mine yndlings,  men også masser, masaasser af praktik, ømme arme og med garanti rigelig kaffetrang. 

Men lad mit stressede hoved om det. Nu får I som altid forrige uge i billedstorm. 

Dagene gik med at jeg fik:


.. været på Århustur og besøgt veninde i hendes smukke, nye,  kassefyldte hjem, og fået bekræftet at man kán overleve en flytning. Håber, det også gælder mig. 

.. blevet julet helt igennem hos mor og far, med K og E og vores søde, skæggede mænd. 

.. aer bløde gæslinger.

.. fejret venndes 34. år på jord med gaver og hyggeri på Spiret.

.. fundet Kringle-Hjørne i Clickmix pose! Det er som at vinde jackpotten. 


.. blevet forkælet i aftenvagten.

.. holdt en del i hånd.

.. fundet julepynt med de fineste engle - ARoS har altid de skæggeste sager, men de her tager prisen i år. 

3 kommentarer:

  1. Sikke nogle dage og vil gerne kondolere.. Sådan noget er svært uanset hvad. Krammer.

    Håber jeres flytning går godt og at i kommer fint på plads i det nye hjem..
    min hjerne siger mig at der nok er et eller andet som kommer til at drille dig, men du plejer være sej og klare den alligevel.. :D

    Krammer <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det var en sød besked Jeanette (: Det hele skal bestemt nok gå - den slags ulykke kommer jo aldrig belejligt, ligemeget hvad :)

      - A

      Slet
    2. Krydser fingre og hepper på dig.. <3
      Glæder mig til at se..

      Krammer <3

      Slet