lørdag den 14. oktober 2017

Et loppemarked efter mit hjerte.



Anti-sponsoreret

Kender du det, hvor du har en masse småting, som lige akkurat er for fine at smide genbrugsbiksen og at du samtidig ikke orker, at smide 45 individuelle annoncer på dba.dk og Trendsales?

Selv har skabene fuld af den slags sager, som jeg ikke har brugt længe og måske er fejlkøb, der bare ikke er nået videre. Hverken til videresalg eller container.  Reelt set kunne jeg jo booke en loppemarked stand til "Lopper på havnen" eller "Genbrugsbazar" i Nordkraft, og overstå det der, men nu er jeg blevet reddet fra sidelinjen af et dovenskabs-koncept, lige efter mit hjerte. 

"Guld og Rod"-hallerne findes i 5 af landets store byer, og ideen er supersimpel. Du booker en stand i ønskede antal uger, betaler en lille pris, og så formidler de ansatte dit salg. Prismærkerne er registeret i deres system med din bod's kode, og du udfylder dem selv og påsætter dem, på dagen du kommer. Og der er proppet med folk i åbningstiden, kan du tro.
Løbende kan du så supplere din stand med med guf. efter som folk køber, og samtidig følge dine salg via deres computer.
Konceptet kan tjekkes på deres facebook og hjemmeside, såfremt du er interesseret. 

Og netop påfyldning af stand, har jeg lige ordnet her i torsdags, på mit første genvisit til butikken. Var rigtig spændt på, om det virkelig kunne passe, at der kun være røget noget af mit "bras" på een sølle uge, men det kunne der. 22 ting endda! Var helt overvældet. Så med 320 kroner har udlejningen allerede tjent sig hjem. 

Så hvis du bor i det Nordjyske og skal på loppeshoppetur i efterårsferien, så kig endelig forbi stand nr. 255 - især hvis en Liebeskind taske til 250 bobs, lækre Urban Ears hørertelefoner, jeg bla fik sat derud i foregårs kunne friste - ellers er der også stadig diverse himstregemstre, en fin dvd og lidt jakker. 
I er mere end velkomne, hvertfald 💘 


Tilgengæld vil jeg istedet snøvle mig sammen til at klargøre mig selv, min madpakke og min cykel til en aftenvagt på bostedet. Er hjemme efter lidt kærestehygge og kan ikke trække den meget længere.
Lidt fornuft må der til på hver side af to weekend-fødselsdage imorgen og igår.

Håber I får en dejlig lørdag! 

2 kommentarer:

  1. Det er smart. Jeg er blevet glad for Tradono-app'en. Det fungerer super godt, og jeg har allerede solgt en del. Der skal man jo selvfølgelig arrangere forsendelse eller at mødes, men jeg har ingen problemer haft indtil videre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt. Jeg har heller aldrig haft problemer med DBA, men med en masse ragelse der er mellem 5 og 20 kroner værd, er det ikke lige muligt med det, jeg har på lager :D
      "Gammel, brun skål med skørt mønster" er der ikke mange, der søger på fx :p

      - A

      Slet