søndag den 20. august 2017

Sidste-chance anbefaling - søndagsudflugt i Kbh.



V

Så er min kæreste og jeg hjemvendt fra den dejligste tur til hovedstaden. Det har været intet mindre end fantastisk at være afsted, og jeg har nydt en ferie, der på en måde er hjemmelig og fuld af nye ting på een gang. 

For som jeg nævnte i onsdags-indlægget, er Kbh mere eller mindre min faste sommerferie-by, og en af de steder jeg næsten altid ender med at visitere er Rundetårn. Denne gang, var ikke en undtagelse. Jeg synes det er så hyggeligt, at gå den snoede gang op, kigge forbi det gamle lokum på gangen, kysse på kyssebænken og se udsigten over byens kvartere. Men noget, der også er årsagen til at jeg aflægger tårnet besøg gang på gang, beror på deres skiftende udstillinger i de kæmpe haller midtvejs på ruten.
 Den gamle bibliotekssal er nemlig altid bygget op omkring noget nyt og spændende. 
Ofte har det været kunst og design, men denne gang havde temaet faktisk relevans, for selve stedet, fandt jeg ud af. Det viste sig, Rundetårn åbenbart har jubilæum, og derfor rummer salene historier, skitser, myter og fortællinger om tilblivelsen og udnyttelsen af monumentet siden dets skabelse.
Udstillingen var derfor rigtig hyggelig og interessant at dumpe ind til, når man er ivrig fan af at komme igen på årlig basis.

Jeg vil derfor give tippet videre, til dig der heller ikke vidste den var på programmet her og nu, også selvom du vil få travlt.
Fristen er nemlig er kort, for udstillingen udløber idag - så er din søndag tom for planer, har du til kl. 19 idag til at stikke forbi - hvis du ikke allerede har været der? Og når du ikke denne omgang, så er jeg sikker på, den næste også nok skal blive alt andet end kedelig. Jeg synes hvertfald aldrig Rundetårn, har skuffet, hvad angår udstilling, såvel som udsigt. 

2 kommentarer:

  1. Takk for tips. Jeg skal til København en weekend i september med mine to voksne døtre.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvarSlet
    Svar
    1. God tur! Der er sikkert også en udstilling der, der er ligeså god (:

      - A

      Slet