søndag den 2. juli 2017

Søndag


Der er helt mørkt i min lejlighed. Lyden af træernes susen vælter ind af den halvåbne altandør. Jeg har ligget længe på min sofa – hele dagen, hvis jeg skal være helt ærlig.
Idag var den der dag med stuearrest, som jeg gik og så frem til.
Jeg har set cirka 34 afsnit af Scrubs, spist rugbrød med ost og ellers bare hold min store kæft. Nogen vil måske mene, at man bør komme op, og få noget ud af dagen. Når man endelig har fri, tid og overskud. Jeg har valgt at nyde friheden og snuppe en lur, af så voldsomme dimensioner, at jeg var ganske konfus, da jeg vågnede til lyden af skrig fra mågerne. Min lejlighed ligner noget der er løgn, særligt mit køkken, men det er der jo heldigvis dør på – og jeg er rimelig god til at agere blind høne, når der skal hentes forsyninger i køleskabet.
I morgen er ferie slut for mig, og virkeligheden kalder. Det gør mig nu egentlig ikke så meget – jeg trænger også til at få bestilt lidt, og være noget for nogle andre end mig selv. Det vil jeg mene, at de fleste har godt af.
Det hele går dog først løst på onsdag, da jeg altid har fri de to første dage på en uge. Så jeg får lige en kaffe aftale med min bedre blogger-halvdel og en dejlig date presset ind i en uge, der ellers byder på 40 timers arbejde. Det føles skønt, at lægge hverdagen ud med weekend.

Nu vil jeg læne mig tilbage i mørket og nyde duften af de blomster, som vores forældre havde med fra haven, da de var til middag den anden dag. Og måske endda tænde lidt lys, så jeg kan genlæse 'Elegance' for 20000'ende gang. Der er noget trygt og godt over den slags gensyn.


 - K

2 kommentarer:

  1. Sådan en dag på langs tror jeg er meget sundt

    SvarSlet
  2. Nogen gange skal man bare gi sig selv lov til at lave, ikke en skid.. :D

    Håber du får en skøn uge.. <3

    Knus <3

    SvarSlet