lørdag den 27. maj 2017

Førtidspensionst i Ingenmandsland.



Mens resten af Aalborg pt. iklæder sig skøge-ligende dyrekostumer, englevinger og politihatte, pynter paradevogne og bæller Mokai, har min kæreste og jeg sat kursen mod ingenmandsland.
Aalborg Karneval er nemlig skudt i gang her til morgen, og i løbet af få timer vil 60.000 deltagere og omtrent 100.000 tilskuere fylde gaderne, i selskab med seriøse mængder urin, flaskeskår og samuraj-sværd. En med andre ord fantastisk, lokalpatriotrisk begivenhed, som jeg nu altså bare er blevet for gammel, kikset og magelig til at deltage i.
Jeg har været med fra jeg var 12-23 år, og har derfor (minus det første år, hvor jeg var ledsaget med venindes forældre) væltet rundt med en promille i omegnen af 9 i diverse grimme, improviserede og fjollede udklædninger i adskillige år. Og det var enormt, enormt sjovt, og der er ikke andet end gode minder derfra.
Men selvom jeg fik et stik af gammel nostalgi-glæde i maven, da jeg vinkede til to papegøjer på vej ind i bilen og næsten ikke blev irriteret da min nabo startede diskomusik kl. 8 i morges - ja, så har jeg fået min del. 
Og en tur i sommerhus med min flotte mand, strand i baghaven og et massivt rødvinslager er altså bestemt ikke at kimse ad. Tværtimod; jeg glæder mig helt vildt. 

Håber jeres lørdag bliver skøn, karneval eller ej.

- A

8 kommentarer:

  1. Haha årh ja den lugt! Den er uden dets lige ;)

    Jeg har været frivillig de sidste 6 år, men er desværre ikke med i år. Men god tur i ingenmandsland ;)

    www.elinetychsen.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Sejt gået - de er også uundværlige (:
      Og tak, håber din weekend også var god.

      - A

      Slet
  2. Jeg ville også vælge jeres planer for weekenden - skal ikke rende rundt i et eller andet kostume med masser af sminke i den her hede! Så hellere slænge på et tæppe i haven med uanstændigt lidt tøj på og en bog i hånden ;-)

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Uanstændigt tøj, vin og kortspil var lige akkurat hvad der blev dyrket (;

      - A

      Slet
  3. Har det på samme måde, det fik lige cirkushesten til at danse, da jeg så billedet af årets vogn fra dem, vi engang tog til karneval sammen med... Og jeg har ellers kun været med to gange! 2011 og 2012.
    Det er den fedeste stemning, særligt når vejret er sådan her <3 ...og man i øvrigt er blevet så fuld, at man ikke evner at sanse, om og hvor langt vognen kører! Eller hvor længe, nogen har spillet klippet med Epic Sax Guy 😆

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig helt, helt specielt :D Er sikker på de har moret sig og svedt som svin, de smukke unge mennesker.

      - A

      Slet
  4. Jeg var derinde midt i det hele, dog kun for at fotografere... selv om dansebenene løb af med mig da 'Nede Mette' dunkede i højttaleren :-)

    SvarSlet