fredag den 24. februar 2017

'Fredag skal jeg virkelig slappe af'


.. proklamerede jeg tidligere på ugen. Jeg har ikke lavet andet end, at drømme om fredag. Dagen, hvor jeg først skulle rejse mig til middag - kun for at rulle ind på sofaen, hvor jeg skulle ligge brak (kun afbrud af ture til toilettet eller køleskabet), helt indtil klokken slog lørdag. Jeg har ventet med længsel. Jeg fik da også sovet længe. Det var åbenbart nok, for før jeg vidste af det var jeg ude af sengen. På vej mod købmanden scorede jeg en gåaftale med den dejlige A - så var dagen lissom igang. Gåaftalen sluttede på havnen, hvor solen stod høj på himlen. Utrolig, hvad sådan noget vejr kan gøre ved min uduelighed. Efter at have trisset lidt rundt, og jagtet pokemons, blev jeg inviteret på kaffe. Den slags siger jeg næsten aldrig nej til. Så klokken var lige pludselig blevet sluteftermiddag, og jeg havde lovet mig selv væk til en omgang aftensmad imorgen. Det betød en tur omkring Netto, hvor jeg stødte på en tidligere kollega. På hjemturen fik jeg endda redet mig selv endnu en gåaftale. Så jeg nåede lige en gang aftensmad og et bad, før jeg igen var ude. 
Dog kun en lille time, for den kaffeaftale fra i eftermiddags blev pludselig til en aftale, om en overnatning - så jeg måtte hjem og pakke, både tøj og en lille gave ind.
 Og nu sidder jeg her - med en whisky i hånden, en computer i skødet, med 11 kilometer i benene og ovenikøbet en lille håndfuld pokemons rigere. Tænk, hvordan hvor meget jeg egentlig kan overkomme, når jeg ingenting skal. 

Håber I har en dejlig fredag og en lækker weekend i vente. 

 - K

Ingen kommentarer:

Send en kommentar