fredag den 13. januar 2017

Opskrift på romkugler



Fik en efterspørgsel på opskriften på disse romkugler. Verdens nemmeste kage. Serverede dem, da jeg holdt fødselsdagsfrokost for vores far i mandags. De var et hit. Også selvom opskriften ikke er hverken køn, sund, fri for e-numre eller andet godt. 

Du skal bruge:

• en mazarintærte
• en roulade
• kakaopulver 
• chokoladesovs
• romessense 
• revet chokolade/kokos/krymmel 

Mos kagerne sammen til krummer, bland kakaopulver (jeg brugte et par spiseskefulde), en lille slat romessense og et par spiseskefulde chokoladesovs deri. Rør det sammen til massen er ensartet, og form bolde i ønsket størrelse. Vend dem derefter i revet chokolade/kokos/krymmel - jeg valgte de to første. Nu er kagerne færdige og kan evt sættes på køl indtil de skal servers,

 - K

4 kommentarer:

  1. Jeg fik mest af alt lyst til mazarintærte - det er en spise, jeg total har overset de seneste år!

    SvarSlet