tirsdag den 24. januar 2017

Godmorgen


Nu er det dag to. Jeg sidder her, med morgenhår fra helvede og søvn i hele ansigtet - almost (a)live fra stuen. Jeg er godt nok ikke rigtigt fået tændt nogle lamper, som planlagt, men lyset fra skærmen blænder mig på en velkendt og ubehagelig måde. Jeg er imponeret over, at jeg har overlevet, at stået tidligt op igen. Det er måske egentlig en dramtisk formulering, jeg mener selvfølgelig, at jeg er glad for, at jeg ikke har sovet over - og at det lykkes mig kun at komme ti minutter for sent, den første dag. En rekord jeg går benhårdt efter - allerede idag. 
Jeg har sat min alarm til at snooze hver 10. minut til jeg sidder på min cykel. Hvilket resultere i, at jeg hver 10. minut er ved at flyve lige op igennem loftet. Chokterapi, på den bogstavelige måde, er godt til, at sørge for jeg ikke falder i søvn. Til gengæld, gør det mig også pinlig bevidst om, at jeg konstant falder i staver, når jeg sådan er oppe før daggry. Jeg er både ulogisk i mine tankemønstre og mine handlinger. Og jeg kan slet ikke hanke op i mig selv omkring det. Normalt kan jeg true mig selv en lille smule mere voksen og sej, men på denne tid af døgnet er alt fortabt. 
Godt, at der kun er to dage igen. 
Tror jeg vil hoppe under bruseren, og håbe på et mirakel, for nu skriger alarmen igen. 

God dag til jer alle.

 - K

Ingen kommentarer:

Send en kommentar