fredag den 23. december 2016

Fire skæbner - vil du læse med?

Har du lidt tid i overskud i juleferien?

Så kommer her fire anbefalinger på bøger, jeg har læst henover efteråret, som jeg på det varmeste kan anbefale som perfekt tidsfordriv. Alle indeholder skæbnes-forællinger i hver sin afdeling, og jeg kan ikke engang sige, hvilken der er min favorit:




Mød 25 årige kronisk syge Waldemar - og ikke mindst hans nye handicaphjælper. I et forsøg på at få lidt penge i kassen efter at have ramt bunden, tager den luddovne og livstrætte Asger et job. Som han absolut ikke gider. Men da han finder ud af, at man kan bruge meget af sin arbejdstid på at stjæle i Aldi, rulle joints og mixe rom & cola, eller kører til Marokko for at finde healere - ja, så bliver han. Jeg lover, det bliver ikke kedeligt.


Mormor er 7 årige Elsa's redning i en verden, hvor ingen forstår ligeså meget hvor sej Harry Potter er, hvor svært det er ikke at hade sin nye stedfar, fordi hans superevne er at være sød, og hvor vigtigt det er at have en "ord-dåse". Men da mormor dør, og efterlader Elsa med en mission, mangler hun hende mere end nogensinde. Men med hjælp fra Monsteret, et væld af småkager og sin nedarvede stædighed, når Elsa i mål til sidst.



Skæbne-virvar, selvrealisering og noget at kæmpe for, er hvad der overgår vores hovedperson i denne bog. Følg Lou der oplever et jobskifte fra bager-ekspedient til sygehjælper, i håbet om at redde egen families økonomi, men i stedet ender med en hel anden mission. 


Andet bind i serien om Call og hans hold af Magisterium elevere. Call's store hemmelighed, om at Costantine Madden's sjæl har bo i hans krop, bliver afsløret og tingene tager fart. Får Fjendens støtter fast i ham først? Og hvis side, er hans far egentlig på? Jeg har ikke selv læst de 4 sidste kapitler, så svaret venter jeg selv i spændning på.

2 kommentarer:

  1. Tak for anbefalingerne. Den første og Mig før dig, har jeg læst men de andre er nye for mig. Jeg har haft en læsepause men kan mærke nu, at jeg trænger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme - det er nogen gange dejligt at få et par bud i samme kategori som dem, man har læst og synes var gode, synes jeg selv (:


      - A

      Slet