onsdag den 14. september 2016

En solskinsdag i den midtjyske jungle.







På vores sidste sommerhusdag, valgte vi at stikke hovedet forbi Randers by på hjemvejen. Med lidt hjælp fra min søde far, havde vi nemlig bestilt billetter til en tur i Regnskoven, via rabat-kuponer givet ved køb i Spar henover sommeren. Det er godt nok en smal sag at more sig, når man får 50% på entréen. Derfor valgte jeg også at invitere min søde herre på morgenmad, inden vi begav os mod junglen. Vi endte med byg-selv-brunch på Kirketorvet, hvor vi faldt over den hyggeligste lille café. Stedet var lige i øjet, småt og intimt med mad lavet fra bunden og en dejlig stemning. Der var ikke noget at sige til at der var proppet, så vi var heldige, at få det eneste ledige bord, da vi trådte ind.

Efter at have brugt et par timer i Regnskovens store kupler, var det tiltrængt med en mundfuld luft. Den fik vi æren af, i deres nye udendørspark, som rummer alt lige fra eksotiske pantere til en skandinavisk bondegårds-by, urtehave, shelters med ildsted og en legeplads, der ville få 6 årige Anne til at juble af lykke.
Jeg må sige, vi fik noget for pengene - det var bare så fint det hele.

Men solen stod højt stadigvæk da klokken var 16, og vi var ikke helt klar til at poppe ferieboblen på vejen hjem til Aalborg. Så vi besluttede os for en pokémonjagt i det gode vejr inden bilen skulle afleveres, efterfulgt af tur i Brugsens deli for at fange noget nemt til aftensmad. Bare fordi, man kan. Perfekt afslutning på en dejlig og tiltrængt miniferie, hvis I spørger mig. 

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en absolut dejlig dag og fed idé med byg-selv-brunch! Den tror jeg også ville gå rent ind hos gemalen herhjemme 😄

    SvarSlet