fredag den 22. juli 2016

Forventning vs virkelighed

Forventning:
At komme hjem til fredfyldt, smuk ny lejlighed.

Virkelighed:
At komme hjem til rodet, stinkende lejlighed med kloak-vandskade i hele badeværelset.

Forventning: 
At bruge den sidste fridag på, at pakke lidt kasser ud, lytte til musik og rigtig hygge om mit nye hjem. 

Virkelighed: 
Bruge dagen på at snakke med viceværter, forsøge på ikke at kaste op, vente på håndværkere, forsøge at luft nok ud og tusinde andre morsomheder fra samme skuffe. 

Forventning:
At jeg kunne sove ud, efter hektisk dag, før 40 timers arbejdsuge, med en bemanding på primært vikarer, starter op.

Virkelighed: 
Brug hele formiddagen på, at have håndværkere, teste badeværelset på kommando osv. - De sidste håndværkere gik 6 minutter før, jeg skulle cykle på job. 

Ja. Det var virkelig ikke hvad jeg forventede. Men nu har det hele heldigvis løst sig. Ikke lige min drømmestart på ugen, men bliver altid glad, når at tingene går så hurtigt i orden. For min forventning, da jeg så de mange centimeter kloak-'vand' (det var desværre ikke kun vand) stå og soppe på badeværelset, var ikke ligefrem optimistisk. Mit smukke nye badeværelse, kun 10 dage gammelt, skulle måske gennemgå en kæmpe operation - på nyt gulv-måden. Men vi slap badeværelset og jeg. Og nu har jeg allerede arbejdet 16 af de 40 timer. Måske er det hele faktisk alligevel lidt skønt. Jeg vil i hvertfald gå efter kaffe, for de sidste 24timers arbejde ordner jo ikke sig selv.

 - K

1 kommentar:

  1. Øv... men fedt du rent faktisk slutter at med lige at summere det positive op.

    Hilsen Stine

    SvarSlet