torsdag den 5. maj 2016

Idag, var næsten en ægte sommerdag




Sådan føltes det i hvertfald. En af dem hvor timerne går op i tøsesnak, solskin, lækker mad og litervis af koffeinfri kaffe og M&Ms i nattetimerne.
En fyraftensiskaffe i solen, blev først afsluttet da solen gik på hæld over vores ellers varme græsspot. Utroligt man kan sidde der, i bare arme og glo på mennesker så tidligt i maj. Dernæst søgte vi ly på dagens udvalgte Café-mål til gigantiske tallerkner lækker mad, som derfor også tog et par timer at bestige, når der skulle følges op på alt fra gamle drukhistorier, nylige jordmødrebesøg og evighedsdebat om grimme navne.
Men aften var stadig ung, og efter gåturen til min venindes hybel så vi ingen grund til at stoppe hyggen, når kl kun var 21.30. Så mere kaffe til os - og mere sladder.
Først kl 1.34 så jeg mig slået, og vendte snuden hjem til mine dyner, hvor jeg ligger nu. Med en blinkende besked fra veninden om, at jeg jo aldrig fik mine tallerkner med, jeg efterlod deroppe på St. Bededag. Ups. Vi er blevet enige om, jeg jo nok skulle drikke hendes kaffe igen, allerede i næste uge. Så pyt. 
Heldigvis bor hun jo kun et stenkast væk. Og egentlig har vi allerede en date i morgen igen; men det er dog ikke hjemme hos hende, men derimod den kulturelle slags.

Så håber jeg på sol igen, og ja: generelt bare på flere af den slags sommerdage, tak.

- A

Ingen kommentarer:

Send en kommentar