tirsdag den 24. maj 2016

Barcelona, dag 1, fotodagbog:

Så er jeg kommet hjem fra Barcelona aka. Verden Skønneste Ferie. Som bekendt siger billeder mere end ord, men jeg kan sige så meget, at jeg sletsletslet ikke blev færdig med byen. Den får helt sikkert en omgang (eller to) til i fremtiden!
Det var simpelthen så fantastisk, både hvad angår stemning, mad, befolkning og oplevelser. Suk! Vil tilbage straks. 

I får som altid en rejsefotodagbog over mine dage i byen - håber I har lyst til at kigge med.


Dag 1 gik med:

12.03 Pakker det sidste, tjekker at passet og euro-bundet er sikkert forvaret og prøver at styre boblerne i min mave, inden min medrejser dukker op. 

.. hvilket lykkes da vi er i luften, og får bestilt ligedele gingerbeer og rødvin som nervemedicin. Man er vel på ferie, er man ikke? Og flyveri bliver sgu bare aldrig mig. Men med vin og godt selskab har vi en hyggelig tur.

.. 18.30 Ankommer vi til hotellet fra lufthavnen. Og der er bare så pænt og skønt, at jeg næsten dåner. Men taskerne stilles og vi drøner ud i det skønne vejr. 

.. Og der er FLOT! 

.. Meget flot! Og masser af butikker at kigge på, parker og kirker at passere, og vi bruger tusinde år på at sondere terrænnet. 

.. 23.07 har vi fundet den hyggeligste restaurant på en sidegade til Ramblaen. Og efter mange lange overvejelser, får vi besluttet os for en dele-tapas og en gourmetplatte hver. Og vin! Nøj hvor var det godt - og megetmeget hyggeligt.

.. Og 00.07 kommer vores midnatskaffe, for hjem ad vil vi ikke lige med det samme.

.. Dog får vi til sidst taget os sammen, og går en skøn nattetur hjem, kl. 01.15. Oooog plyndre døgnkiosken for kakao, kaffe og aftensnacks som vi nyder under dynerne, til en halv film på ipad'en. Kl. 02.15 lukker og slukker vi dog, for i morgen venter atter en dag. Og vi glædet os til at opleve det hele! 

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det skønt ud, og jeg kan sagtens forstå at du også er faldet for byen! Jeg glæder mig til næste onsdag, hvor det er min tur! :)

    SvarSlet
  2. Niiiice! Hyg det og nyd det max!

    SvarSlet