fredag den 5. februar 2016

Ild i ordene.




Jeg har, som altid, fuld ild i læserierne og begrebet bog-apps har om muligt gjort, at det er endnu oftere. For der går sjældent en dag uden, jeg liiige hører et par kapitler lydbog eller nupper en håndfuld sider inden sengetid - enten på skærmen eller via en klassiker fra hylden på "hjemmebiblioteket".

Jeg er både glad for at læse nyt og genlæse favoritter, og elsker at bladre inspirations-kategorierne igennem for nye bud.
Selv har for nyligt læst følgende; Dametur, Jernprøven og 'De5 løser et mysterium'.
Den første umanerlig sjov, den anden rigtig spændende og sidstnævnte, ja - De5 går bare aldrig af mode.

Hvad er jeres sidste læseprojekt? Og var fortællingen god? 

8 kommentarer:

  1. Jeg er i gang med en irsk roman, der hedder Tanglewood. Jeg købte den i lufthavnen i Dublin, og jeg kan godt lide at tage bøger med hjem fra de lande, jeg rejser til. Den er ret fin. Ellers har jeg som altid gang i Harry Potter og Ringenes Herre, når jeg trænger til noget trygt og genkendeligt. Er endnu ikke hoppet på hverken lyd- eller e-bøger, men ville egentlig gerne. Det er bare sådan et stort skridt. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor hyggeligt; jeg er ikke så stor fan af at læse engelsk, selvom jeg såmænd sagtens mestre sproget. Og Harry P er også læst på originalsprog of course. Men trods dette, er jeg ofte i bogbutikker i udlandet og faldt fx over de fineste franske børnebøger i Paris.
      Og haha, samme her. Harry og Det Lille Hus på Prærien ligger der også altid et eksemplar af, i rodebunken i min seng :D
      Kan dog kun anbefale dig at tage springet; lydbøger er overraskende skægt, hvis man lytter sine favoritter, fordi tonelejet jo er tilpasset en andens læsers opfattelse. Det kan være en øjenåbner, der er ret sjov :D

      - Anne

      Slet
  2. Mmmm... bøger! Jeg har altid gang i en lydbog på telefonen, så jeg kan lytte til den, når jeg går ture, gør rent, kører i bus osv. Hvilken/hvilke apps bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger Mofibo, fordi min kæreste har abonnement dertil og ikke benytter det selv, og derudover E-reolen som er bibliotekets app, hvor udvalget er gigaaantisk. Og den er tilmed gratis :D Derudover har jeg The Listning Drill med engelske, hvor jeg fx har hørt hele Anne Fra Grønnebakken. Det er kun lydbøger, du finder der - men også gratis :)
      Hvad med dig?

      - Anne

      Slet
    2. Jeg bruger Ereolen til lydbøger (og ind imellem til e-bøger). Ereolen har også fået en global udgave, hvor man kan låne e-bøger og lydbøger på engelsk. Jeg er ikke så meget til lydbøger på engelsk, så den har jeg mest brugt til e-bøger.

      Slet
    3. Fedt, jeg er også godt nok stor fan a E-reolen, elsker venteliste-servicen, så man kan få en sms, når en bog er ledig :D Bliver glad hver gang sådan en tikker ind.

      - Anne

      Slet
  3. Hvor lyder det dog herligt! Og hvor gad jeg altså godt være bedre til bog-apps.

    Lige nu er jeg i fuld gang med 'Bibliotekskatten Dewey' af Vicky Myron og Bret Witter. Den er altså virkelig sød – og så involverer den det, jeg allerbedst kan lide: søde katte og gode bøger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, hvor skægt :D
      Og prøøøøv Rikke, jeg er mest på app-lydbog vognen, for skal der læses så er de fysiske ligeså stort et hit.

      - Anne

      Slet