lørdag den 23. januar 2016

Jagten på voksenpoint

Hver anden uge arbejder jeg 40 timer. Dette resulterer i, at jeg i de uger føler mig mægtig voksen. De fleste mennesker arbejder nok 40 timer hver uge, men det er mange år siden at jeg har gjort det. Min koordinationsevner kommer på prøve, og min kaldender bliver flittigt brugt. Jeg skulle jo nødig glemme, overse eller negligere nogen eller noget. Min mor har altid sagt, at jeg ikke har ville være rigtig voksen, hvilket hun har fuldstændig ret i. Men det har nu også nogle fordele, sådan et liv med vaner, rutiner og planer. Det er som om, at man får mere tid og mindre tid - på samme tid. Det handler vel i virkeligheden om prioriteter. Og nu er jeg (åbenbart) typen, der (forsøger at) holde hus, passe job, have mad i køleskabet og rene strømper. Men jeg bliver hele tiden bedre, og det gør det nemmere. Men hvad fanden gør folk med børn? Og et hus? Jeg forstår ikke, hvor de får timerne og energien fra.

Om lidt vil jeg tage bad, finde tøj og gør mig klar til job, som den ægte voksen jeg .. Skal bare lige se min tegnefilm færdig. 

1 kommentar:

  1. Os med børn fatter heller ikke hvordan vi gør! Og det er helt ærligt. Aner det ikke.
    Samtidig har samtlige forældre jeg har talt med, alle som én (inkl. undertegnede) undret sig over, hvad vi egentlig brugte tiden på f.b. Se dét fatter vi slet ikke! :-)

    SvarSlet