lørdag den 26. september 2015

Kiel-ferie, dag 2:

Dag nr 2 startede vi ud med, at sove lidt længe. Efter et hurtigt morgenbad spadserede vi ind mod universitets'byen', hvor vi indtog en overdådig morgenmad. Den næste plan for dagen var en tur på zoologisk museeum, så vi satte os for, at finde en bus.

Vi stod af ved havnen, og nød en gåtur ved de omkringliggende parker. Museet var vildt fedt. Vi gik rundt med store øjne og gispede skiftevis af frygt og forundring. Dyr er skræmmende i levende live, men udstoppede eller klædt af til skelettet, er nu heller ikke for sarte sjæle.

Derefter var det tid for en kop kaffe til, at skylle alle de mange indtryk ned med.
Efter vi havde fået tørsten stillet gik vi på opdagelse i gågaden. Vi fik shoppet lidt Pakkekaldenderpakker, da vi begge brygger på få sådan en færdig til, når kaldenderen siger december.
Man bliver sulten af shopping, så før vi vendte næsten hjemad, spiste vi frokost. Vi valgte samme begge deres tacosalat, som kunstfærdigt blev serveret i spiselige skåle med masser af chili/mango-dressing.

Efter en hurtig bustur tog vi en beslutning om, at slæbe alle vores indkøb med ud og spise. Så efter en smuttur i Sky efter kæmpenet var vi klar til endnu en aften på Gutenberg. Vi startede ud med, at drikke et par øl, da det ikke var sååå længe siden, at den overdådige frokost var blevet indtaget.
Efter et par timers øl og sladder blev vi enige, at bestille surf'n'turf. Køkkenet bar ved at lukke, så vi fik alle deres salatrester - fordelagtigt for os og en fin måde at undgå madspild på.
Maden var fabelagtigt og stemningen virkelig skøn. Efter at have drukket endnu en øl, var det tid at vende næsen mod hotellet, for vi skulle nå, at finde ud hvor vi skulle sove den næste dag. Dealen gjaldt nemlig kun 2 nætter, og det havde vi lige glemt for en stund.
Men alting løst sig, og efter at have lyttet lydbog og spist natmad, sov vi trygt.