onsdag den 10. juni 2015

Morsdags-eventyr ink. kagefest, kulturklogskab.. og en kende kaos.








Søndag skulle vores mor og jeg indløse den Mors Dags gave, jeg havde givet hende i år. 

Hun har nemlig, designnørd som hun er, altid været helt tosset med Utzon Centeret. Som hun altså vel at mærke kun har oplevet udefra. Så jeg synes, det var på sin plads, at invitere hende på rundvisning derinde, nu hvor jeg selv vidste hvor smukt det også er indefra.

Havde dog kun selv været derinde og se udstillinger, så jeg havde heller ikke fået hele historien bag huset, men det kan varmt anbefales med en rundvisning. Vi fik æren af en super-nørdet og meget kompetent frue, som både havde besøgt hans datter, familiehuset på Mallorca og havde hele Operahuset historien på rygraden. Og med to snakkehoveder som mig og mor på slæb, var der ikke et stille minut at finde - skidehyggeligt.

Bagefter tog vi os et break i lego-udstillings-afdelingen - jeg havde fået lov at barrikere et bord, hvor vi slog os ned med kage, kaffe (både kold og varm) og en god gang snakkeri, inden vi kiggede de to udstillinger museet bød på. 
Dernæst var det på tide at vende næserne mod lidt boligkiggeri, men det viste sig pludselig, at mors p-billet havde valgt at agere gemmeleg. Så vi fik lige brugt en 20 minutters tid og 160 kroner i bøde-tillæg, på at kommunikere med medarbejder gennem tale-system, samt at styrte fra 1. til 4. etage, for så også liiige at lokalisere vognen. For med to damer, der mest bare kan huske "at den er sort og mellemstor" er det ikke sådan lige til. Vi skulle sgu have haft far med, han havde spottet den straks. Men det lykkes, og bagefter var det jo udelukkende ualmindelig morsomt. (..Bortset fra det med de 160 kroner, det var vist kun mig, der synes det stadig var en kende skægt)

Så afsted kom vi fra p-husets dystre gange, og ud i solen for at kigge på Pelikanstolen (og lave stof-prøve afstemning), så alt endte jo godt. 

Mor/datter-dates er bare altid et hit, hvis man spørger mig - og vores mor er heldigvis enig.

4 kommentarer:

  1. lyder hyggeligt og det der med at finde en bil i et parkeringshus. Ja, det kan man nemt bruge tid på....:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åbenbart - godt vi var to ;)
      Og hyggeligt var det heldigvis :D

      - Anne

      Slet
  2. Hyggeligt! Og det der Utzon Center er da vist et besøg værd, hvis vi en dag skulle komme h-e-l-t til Aalborg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt vildt hyggeligt ja - og det kan du roooligt gøre, Utzon er bestemt pengene værd!

      - Anne

      Slet