søndag den 12. april 2015

Om at ville binde folk, venskab og skovtur på Kongesletten.











Hver sommer de sidste 5 år, har mig og min ældste barndomsveninde haft vores årlige udflugt til Aalborg Zoo, som fast sommer-tradition. Det er bare altid hyggeligt, og vi plejer altid at medbringe madpakker og placere os midt i parkens bedste udsigtssted "Savannen" og snakke om Løvernes Konge.

Men i tirsdags tog vi "2015 turen" lidt på forskud. For nu hvor hun pr. 1/5 flytter til KBH, ved vi pt ikke, om det matcher med hvornår hun er hjemme i Aalborg på sommerferie. Og så hellere tage en mere omgang til sommer, hvis det passer ind, ikke? 

Jeg er i forvejen ikke spor begejstret for, at hun sådan forlader mig. Truede med at binde hende til Aalborgtårnet. Tænk at vores første legedate foregik i 1995, hvor mit 4 årige jeg var over at lege i badebassin i hendes forhave. Og at vi de første 19 år af mit liv, kunne vinke til hinanden over hækken - og sidenhen kun har boet med 4 kilometers afstand. Tsk! Men hun loooover at komme hjem, til når vi bliver gamle, så vores børn kan sove i telt sammen i baghaven, engang om mange år.

Nå, nostalgi-snak kan man altid hænge sig i! Zoo-turen var hvertfald et hit som altid. Vejret var heldigvis skønt, dyrene fuldstændigt forårs-vilde (brunbjørnene havde en massiv brydekamp kørende så længe, at man følte trang til at råbe: "Get a room!") og efter at have nydt en pose snolder og en masse Disney-dyr-snak, forlod vi safarienbulen og hjulrede vi mod favorit-cafeen. 

Herligt! Så er der kun at håbe, at traditionen håndhæves fremadrettet - KBH-tilflytning eller ej!

2 kommentarer:

  1. Alternativt kunne I jo også bare aftale, at I skulle indføre et lignende arrangement i Kbh's Zoo. Så I havde både et i Kbh og et i Aalborg :-)

    PS: Øverste billede ligner slagpoplen ved Hogwarts!

    SvarSlet
  2. Sikke en fin tradition... I kan også mødes på midten og gå i Odense Zoo ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet