søndag den 19. oktober 2014

Ordnørd-tidsfordrivs-app til de anti-agressive.


Kender I Wordbrain? 

I forgårs var mig og Kit hjemme hos De Gamle til fredagshygge aka. R.C-nørderi, fars lækre kokkerier, kildekamp, snakkerier, mors hjemmelavede æblegrød og Harry Potter på storskærm.
Og midt i alle hyggerierne, introducerede mor mig til den værste tidsrøver-app, set siden WordFeud - nemlig Word Brain. 

Har ikke turde hente det selv, siden jeg kom hjem, for nøj man kan fortabe sig i det. Især hvis man, som mig, er stædig - og gerne vil have at "spillet altså ikke skal bestemme", og bare "vil gætte det åndssvage ord". Og var det alt for svært, var det bare om at prikke far på skulderen - et glimt på skærmen, og han har gennemskuet ordene (.. Men ok, var også kun nået til "krabbe-hjerne-niveau" der. Egentlig ikke særlig betryggende, at jeg allerede kommer i problemer så tidligt i spillet?). 

Har som sagt ikke hentet det (endnu), da jeg kan mærke, jeg næææsten er for temperamentsfuld til det.  Muligvis, jeg overgiver mig imorgen, hvis der bliver et ledigt, kedeligt øjeblik i aftenvagten. Kán jo være, det kan fungere som en slags anger-management træning? Anbefalingen er hvertfald videregivet nu: 
Hvis du er til tanken om "kryds og tværs gone modern and iphone-hip" og ikke er for arrig af dig, så tag lige at prøv det.. for det er faktisk temmeligt skægt.

2 kommentarer:

  1. Den fælde er jeg allerede røget i - har flere kollegaer der var gået i gang med spillet, og hev deres telefone frem til frokost når de havde brug for hjælp til at komme videre.
    Er selv kun kommet til Pingvin, og har næsten brugt alle mine hints.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen det er virkelig også en app, der kan sætte tænderne i ens stædighed - men synes bare det er sjovest at spille mod nogle, frem for en maskine, så forbliver nok Wordfeudstorforbruger i stedet (
      :)

      - Anne

      Slet