mandag den 28. juli 2014

Baby-lykke!



Ja, se liiige hvad jeg opdagede i fredags. Ja, hvem der har grønne fingre? Mig! En baby-tomat er dukket op - og blomster på peberfrugt-planten i massevis. Er det ikke fint?
 
Jeg blev hvertfald helt lykkelig. "Kæft, hvor er jeg Dalby-agtig/Frank-Bonderøvs-cool/Urban-gartner-nice", nåede jeg at tænke. 
Og kom pludselig i tanke om, at det faktisk ikke lige var sådan, det hang sammen. For faktisk opstod begge dele, mens jeg var tre dage i KBH. Så faktisk trives mine planter tilsyneladende bedst, når de er ude af min varetægt.. Men pyt da også med det!
Jeg ser det som, at planterne har savnet mig, og at det er en form fra hjemkomst-gave til dem fra mig. Og jeg glæder mig til, at de modner og er til at spise, så jeg rigtig kan prale med dem (.. hvis jeg da ikke slår dem ihjel inden)

8 kommentarer:

  1. Selvfølgelig har de da savnet dig ;-) Sikke en dejlig - og indbringende - tur til Kbh. Godt, du ikke skulle slæbe marmorpladen med i toget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, puha, det havde ikke været spor skønt - især ikke i den stegende hede :D Og jo tak - turen var bare så dejlig.

      -.Anne

      Slet
  2. Nejjj hvor fint! Tillykke med den lille ny :D
    Er også pivstolt over, at mine chiliplanter bærer frugt. Næsten så stolt som da jeg blev mor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bitten, man bliver altså lidt stolt :p Det er lidt kawt, men det gør man.

      - Anne

      Slet
  3. Stort tillykke med familieforøgelsen ;-) der er altså bare noget sejt ved at fremavle sine egne grøntsager og frugt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der nemlig - tak for lykønskningen!

      - Anne

      Slet
  4. Jeg er imponeret! Godt gået - hjemmedyrkede grøntsager smager bare bedst, så du skal glæde dg til de er spiseklar!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt, smagen er usammenlignelig med supermarkedets :D Tak!

      - Anne

      Slet