fredag den 5. juli 2013

Morgenstund har guld i mund..




Eller rettere: larm. Masser af det. Hammer, mejsel, boremaskiner og håndværker-snak. I månedsvis har området omkring mit lejlighedskompleks lignet Jerusalems ødelæggelser, og nu er de kommet til min bygning. Vågnede her den anden dag, omringet af stillads fra enhver vindueskarm, og ufrivillig inklusion i samtalerne, der blev ført af to sæt håndværkerbukser, der figurerede udenfor mit stuevindue. 
Det kúnne sikkert holdes ud, hvis ikke det var fordi, de hver dag begynder abejdet præcis kl. 7. Suk. Mon man kan sætte et "Skrid, jeg har sommerferie"-skilt på ruden? Eller et "Skrid-jeg-har-fået-et-fedt-studierelevant-job-med-aftenvagter-så-jeg-skal-sove"-skilt?
Nok ikke. Må nok i stedet, nøjes med at anskaffe mig nogle ørepropper. Aner ikke om de duer, men rygtet siger de gør (har I erfaringer, må I endelig sige til!)
Indtil da, leger jeg blot til, at det er tremmer, og at jeg er med i Prison Break - total actionpacked sommerferie-hobby!

2 kommentarer:

  1. Hvad med at citere deres morgen-samtaler på skiltet?
    "Jeg syntes også at Susie har gode kasser, men behøver vi at tale om det kl. 07.03?"
    =)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke noget dårligt foreslag! Må have noteshæfte liggende ved sengekanten :p

      - Anne

      Slet