søndag den 12. maj 2013

Kyllingefrikassé med nye katofler



I torsdags serverede jeg kyllingefrikassé med nye kartofler for Lange og vores fælles veninde. Det bliver ret vellykket, hvis jeg selv skal sige det, og gæsterne virkede til, at være rimlige begejstrede for maden. 
Hvis jeg havde vidste, at det var så nemt, havde jeg helt sikker forsøgt mig med det noget før. 
Denne portion blev lavet af en hel kylling kogt med blegselleri, peberrod, laurbærbladet, gulerødder og løg. Da kyllingen var kogt smørmør blev den pillet fra hinanden og fik selskab af den siede fond, hvide asparges, mere peberrod, eddike og gulerod i skiver. Til sidst jævnede jeg det hele med en sjat fløde og smagte til med mormor-salt, frisk persille og friskkværnet peber. 
Meget nemt og lækkert. Det skal jeg helt sikkert lave igen. 

5 kommentarer:

  1. Årh det ser så lækkert ud (som altid :) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Ida - synes også det blevet rigtigt godt (:

      - Kit

      Slet
  2. Mulms, det ser og lyder super lækkert :-) Jeg tror aldrig jeg har smagt kyllingefrikasse, men det er da bestemt en fejl, der må rettes op på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak.
      Jeg er heller ikke sikker på, om jeg har gået det før. Det er i hvert fald super let at gå til (:

      - Kit

      Slet
  3. Åh, hvor ser det bare godt ud! Det må vist hellere på menuen en af de nærmeste dage :o)

    SvarSlet