torsdag den 31. januar 2013

Tøm køleskabet part 1.



Igår havde jeg besøg, men eftersom at der var lavvandet i kassen, fik vi 'rester'. 
Vi fik chili-marineret flæskesteg i nybagte boller og overstående salat som tilbehør. 
Flæskestegen var en rest fra mandag, og salaten var lidt blandede rester som lå og så lidt triste ud i bunden af køleskabet.  

Reste-salat

2/3 agurk
1 æble
2 spk skyr
Saft af 1 halv appelsin
Salt & Peber
Tørrede ramsløg
Evt. sesam

Skær æble og agurk i mundrette bider. Pisk skyr med appelsinsaft og smag til med salt, ramsløg og peber. Anret på en tallerken og drys med sesam. 

Nemt og yummet!

6 kommentarer:

  1. Det er en lækker måde at tømme køleskabet på :)
    Dejligt at det er den sidste på måneden idag og der kommer penge ind på kontoen igen :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en fornøjelse med plus på kontoen :D

      - Kit

      Slet
  2. Så er det vist godt at februar er lige om hjørnet ;-) Lækker frisk salat♥ Og penge eller ej bør vi alle lave tøm køleskabet så der ikke er al den madspild. Ha en dejlig dag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er har du fuldstædig ret i! Normalt spiser jeg mine rester solo, og så byder jeg gæsterne på 'nyt' mad - men denne undtagelse var en succes (:

      God weekend!

      - Kit

      Slet
  3. Nøøøj, hvor ser det lækkert ud :-D Så opfindsom er jeg ikke med mine rester. øv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også bare rigtig godt! (:

      - Kit

      Slet